۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84996171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لهستان تانک‌های لئوپارد به اوکراین تحویل می‌دهد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری لهستان با وجود رفتارهای ضد و نقیض مقامات این کشور در قبال اوکراین، از ارسال تانک‌های لئوپارد به کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آندژی دودا رئیس جمهوری لهستان روز چهارشنبه گفت کشورش قصد دارد تانک‌های لئوپارد را به عنوان بخشی از تعهدش به ائتلاف بین‌المللی حمایت از اوکراین به کی‌یف ارسال کند.

دولت اوکراین پیش از این بارها برای ارسال خودروهای نظامی سنگین مثل تانک‌های آلمانی لئوپارد۲ به غرب سفارش داده است ولی تا کنون کمتر به آن توجه شده بود. کشورهای غربی در هفته‌های گذشته هزینه‌های گزافی برای ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین متقبل شده‌اند.

دودا در جریان بازدید از شهر لویو در غرب اوکراین ضمن تعهد کشورش به ائتلاف بین‌المللی گفت: محموله نظامی شامل تانک‌های لئوپارد به زودی تحویل کی‌یف خواهد شد.

ماتئوش موراویچکی نخست وزیر لهستان روز شنبه گفت که لهستان قصد ندارد تانک های لئوپارد را بدون تشکیل یک ائتلاف گسترده بین کشورهای غربی به اوکراین بفرستد.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز دوشنبه گفت که او همچنان بر لزوم هماهنگی تحویل تسلیحات به اوکراین با متحدان غربی متقاعد شده است.

با این حال، سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه گفت که از هیچ درخواستی از سوی متحدانش برای ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین اطلاعی ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha