۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیلی می‌کنند

قزوین - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی کشور خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ هزار معلم نیز در این مدارس اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمودزاده روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: سند راهبردی این سازمان بر اساس اسناد بالادستی ازجمله سند تحول بنیادین، منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، ویژه حوزه غیردولتی، همراه با اعمال‌نظر اندیشمندان تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه از تصویب سند تحول بنیادین می‌گذرد، اظهار داشت: اجرای این سند در سالهای گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود اما خوشبختانه در دولت سیزدهم با ایجاد قرارگاه، این سند راهبردی در مسیر اجرای صحیح قرار گرفته است.

محمود زاده با اشاره به ضرورت ساماندهی مدارس غیر دولتی، تصریح کرد: در همین راستا، بازنگری سندتحول بنیادین در مدارس غیر دولتی به صورت جدی پیگیر می‌شود.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه ۱۲ برنامه برای سیاست‌گذاری بر مدارس و مراکز غیردولتی تدوین شده است، افزود: محتوای ارائه شده در مراکز غیردولتی باید با الگوی ارائه شده توسط این سازمان، هماهنگی و هم‌خوانی داشته باشد.

این مسوول گفت: نیروی انسانی مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید دارای برجستگی‌ها علمی، اخلاقی و عقیدتی باشد و بر همین اساس به دنبال این هستیم که نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم و قطعاً زمینه سازی این تربیت باید در مدارس کلید بخورد.

وی تاکید کرد: باور داریم معلمان کشور یک ظرفیت بی نظیر برای ادامه توسعه مسیر انقلاب هستند و در آموزش و پرورش می‌تواند شاخص‌های کمی و کیفی ارزش‌های جامعه اسلامی را افزایش دهد.

محمود زاده ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین، یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش است و باید در این راه تلاش کنیم تا اصل شفافیت در اجرای سند رعایت شود.

۲۵ درصد مدارس دولتی تا ۲ سال آینده هیات امنایی می شود

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از افزایش ۲۵ درصدی مدارس هیات امنایی طی ۲ سال آینده خبر داد و گفت: هم اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی مشغول تحصیل هستند.

محمودزاده با اشاره به هفته شوراها و ضرورت برنامه ریزی برای رفع مسائل و مشکلات پیرامون با استفاده از این ظرفیت، افزود: شورای آموزش و پرورش استان متفاوت از سایر شوراها و با هدف اعتلای سطح کمی‌و کیفی آموزش و پرورش گام بر می‌دارد و مصوبات آن نقش بسزایی در پیشبرد اهداف این سازمان دارد.‌

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تا حدودی و در حد وسع و توان خود در بحث سخت افزاری که شامل تجهیز مدارس است اقدام کرده، اما آنچه که امروز مهم است، ارتقای سطح نرم افزاری یعنی مدل آموزش تربیت و فرهنگ سازی است.

وی از استاندار قزوین خواست برای توسعه این مراکز و مدارس در سطح استان باید تلاش شود و چنانچه زمین مناسبی با کاربری آموزشی در استان وجود دارد، بر اساس تهاتر در اختیار مؤسسین مدارس غیردولتی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha