۲۱ دی ۱۴۰۱، ۳:۵۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84995219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی چین برای تعمیق روابط با روسیه

۲۱ دی ۱۴۰۱، ۳:۵۹
کد خبر: 84995219
آمادگی چین برای تعمیق روابط با روسیه

تهران- ایرنا- سفیر چین در روسیه گفت که پکن و روسیه آماده تعمیق همکاری‌های راهبردی و از سرگیری سفرهای دوجانبه میان در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

به گزارش ایرنا، «ژانگ هانهویی» سه‌شنبه شب به خبرگزاری تاس گفت: در این شرایط تاریخی جدید، ما آماده هستیم که به طور مداوم همکاری های راهبردی متنوع خود را با دوستان روس تعمیق بخشیده و در اسراع وقت سفرهای دوجانبه را از سر بگیریم.

وی افزود که چین آماده است «تبادلات فرهنگی و بشردوستانه را افزایش داده، چرخه پایدار و بدون توقف تولید و عرضه بین‌المللی را تضمین کرده و توسعه همکاری‌های سودمند چندوجهی دوجانبه را با هدف توسعه مشترک کشورهایمان افزایش دهیم.

سفیر چین همچنین بر آمادگی کشورش برای «کمک سازنده به مبارزه مشترک با بیماری همه‌گیر کرونا و احیای اقتصاد جهانی» تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیرا در تماسی تصویری با شی جین پینگ همتای چینی خود گفت همکاری و تعامل میان دو کشور در حوزه نظامی در حال تقویت است.

پوتین تاکید کرد: همکاری میان روسیه و چین در همه زمینه ها به عنوان یک عامل و فاکتور ثبات ساز در سطح بین المللی درحال افزایش است.

رئیس جمهوری چین نیز در بخشی از سخنانش در این گپ و گفت مجازی به موضوع جنگ اوکراین اشاره کرده و گفت که روسیه هرگز احتمال حل وفصل بحران اوکراین از طریق گفت‌وگو را رد نکرده است و چین نیز آماده ایفای نقش سازنده برای پایان دادن به بحران اوکراین است.

شی گفت روابط و تعامل میان روسیه و چین در سطح گسترده‌ای رو به افزایش است.

رئیس جمهوری چین همچنین تاکید کرد که کشورش آماده توسعه همکاری راهبردی با روسیه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha