۲۱ دی ۱۴۰۱، ۶:۱۴
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84995208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برچیدن کلیساهای ارتدوکس در اوکراین / دفتر زلنسکی : ارتدوکس ها فقط یک کلیسا خواهند داشت

تهران ایرنا - میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین گفت: اوکراین در آینده یک کلیسای ارتدوکس برای کل کشور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از تاس ؛ پودلیاک در ویدئویی روز سه شنبه در مصاحبه با رسانه های اوکراین افزود: به نظر من نمی توان دو کلیسای یکسان در اوکراین وجود داشته باشد. همه چیز به این صورت توسعه می یابد: ما به دوران "دو کلیسا" پایان خواهیم داد، ما دو کلیسا نخواهیم داشت.

وی ادامه داد : ما یک کلیسای ارتدکس محلی خواهیم داشت، لاورای پچرسک (صومعه‌ای در شهر کی‌یف) ما بایدکاملا اوکراینی و خدمات آن به زبان ما باشد.

پودولیاک گفت: «علاوه بر این، کلیسای روسیه باید کلیسای روسیه نامیده شود.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، خواستار بررسی اساسنامه کلیسای ارتدوکس اوکراین (UOC) به دلیل وجود ارتباط کلیسا با اسقف نشین مسکو و همچنین طرحی برای ارائه به پارلمان برای ممنوعیت تشکل های مذهبی وابسته به فدراسیون روسیه شده بود.

کلیسای ارتدوکس اوکراین یک کلیسای خودگردان در پاتریارسالاری مسکو است، وضعیت ویژه آن در منشور شورای کلیسای ارتدکس روسیه منعکس شده است.

این شورا که در ۲۷ مه ۲۰۲۲ در کی یف برگزار شد، اعلام کرد که "الحاقات و اصلاحات منشور مدیریت UOC که نشان دهنده استقلال آن است؛ به تصویب رسید.

سرویس امنیت اوکراین درباره کلیساها و اسقف‌ها در سراسر کشور و اتهامات خیانت علیه کشیشان را بررسی می‌کند.

دولت اوکراین تحریم‌هایی علیه چندین مقامات کلیسا اعمال کرد و ۱۳ روحانی با فرمان رئیس جمهور از تابعیت محروم شده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha