۲۰ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۵۳
کد خبر: 84995161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر خارجه آلمان به اوکراین / کولبا : تانک بدهید

تهران-ایرنا- دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین همزمان با سفر روز سه شنبه آنالنا بائربوک همتای آلمانی وی به کی یف ، از برلین خواست به کشورش تانک ارسال کند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "خبرگزاری فرانسه" وزیر خارجه اوکراین که همراه بائربوک به شهر خارکف سفر کرده بود گفت که مخالفت آلمان با ارسال این تانک‌ها منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از مردم می‌شود.

وی گفت: هرچه دیرتر به اوکراین تانک ارسال کنید، تعداد بیشتری از افراد جان خود را از دست خواهند داد. من شک ندارم که اوکراین تانک‌های لئوپارد آلمانی را دریافت خواهد کرد. فکر می‌کنم دولت آلمان این تصمیم را خواهد گرفت و تانک‌ها به اوکراین منتقل خواهند شد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آلمان در بازدید از شهر خارکف و دیدار با مقامات اوکراینی، وعده تسلیحات بیشتر و کمک به الحاق این کشور به اتحادیه اروپا را مطرح کرد.

بائربوک بالاترین مقام آلمانی است که تاکنون از خارکف بازدید کرده است.

بائربوک در شهر خارکف در دیدار با مقامات اوکراینی وعده کمک‌های بیشتر نظامی کشورش به کی‌یف و کمک به پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را ارائه کرد.

بائربوک در بیانیه‌ای پیش از دیدار با دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین، حمایت کشورش از کی‌یف را در فصل زمستان ابراز کرد ولی جزئیاتی درباره کمک‌های این کشور برای گذران زندگی مردم اوکراین در فصل سرما نگفت.

آلمان تاکنون با ارسال تانک به اوکراین موافقت نکرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha