۲۰ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۲۸
کد خبر: 84995111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتصاب معلمان، مدارس ابتدایی اسکاتلند را تعطیل کرد

تهران-ایرنا- اعتصاب روز سه شنبه معلمان اسکاتلندی که خواهان افزایش حقوق هستند، مدارس ابتدایی در سراسر اسکاتلند را تعطیل کرد و انتظار می‌رود معلمان مدارس متوسطه نیز فردا به این اعتصاب‌ها بپیوندند.

به گزارش سه شنبه ایرنا از "اسپوتنیک"، این اعتصاب با فراخوانی موسسه آموزشی و انجمن معلمان مدارس متوسطه اسکاتلند صورت گرفته است.

موسسه آموزشی اسکاتلند در بیانیه‌ای گفت: در حالی که تلاش برای توقف اعتصاب جاری در مدارس بسیار دیر شده است، امیدواریم که مذاکرات جدیدی در اواخر این هفته برای رسیدگی به درخواست‌ها انجام شود.

اتحادیه‌های معلمان اسکاتلند با پیشنهاد پنج درصد افزایش عمومی حقوق از جمله ۶.۵۸ درصد افزایش حقوق کارمندان با پایین‌ترین درآمد مخالفت کرده است. این اتحادیه‌ها خواهان ۱۰ درصد افزایش حقوق شده‌اند تا معلمان بتوانند در مقابل افزایش هزینه‌های زندگی در تورم در اسکاتلند مقاومت کنند.

در اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۲ نیز، تقریباً تمام مدارس اسکاتلند به دلیل اعتصاب معلمان که خواستار افزایش ۱۰ درصدی حقوق خود بودند، تعطیل شدند. این اولین اعتصاب سراسری معلمان در اسکاتلند از دهه ۱۹۸۰ تاکنون بود.

انگلیس در ماه‌های اخیر به دلیل تورم بی‌سابقه با موجی از اعتصابات سازماندهی شده توسط اتحادیه‌های کارگری مواجه بوده است. کارمندان راه‌آهن و فرودگاه، وکلا، کارکنان پست و سایر کارگران در اعتراض به کاهش مشاغل و دستمزد پایین اعتراض کرده‌ و خواستار بهبود شرایط کاری شده‌اند.

در اواسط دسامبر، بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره خود را از ۳ درصد به ۳.۵ درصد افزایش داد و اعلام کرد: اقتصاد انگلیس وارد رکودی شده است که انتظار می‌رود تا انتهای سال ۲۰۲۳ و حتی نیمه اول سال ۲۰۲۴ ادامه یابد. تورم سالانه انگلیس در ماه نوامبر ۱۰.۷ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha