۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84994938
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ادامه میانجیگری مسقط میان طرف‌های یمنی/هیأت عمان وارد صنعاء شد

تهران-ایرنا- منابع رسانه‌ای یمن امروز سه‌شنبه از ورود هیات میانجیگر عمان میان طرف‌های یمنی به صنعاء در راستای ادامه تلاش‌های مسقط برای تمدید آتش‌بس در این کشور خبر دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، شبکه المسیره عصر امروز اعلام کرد که هیات میانجیگر عمان میان طرف‌های یمنی به همراه محمد عبد السلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن وارد صنعاء شد.

محمد عبدالسلام در این باره گفت که سفر هیات عمانی در این مرحله در ادامه دیدارهای اخیر و پس از انتقال پیام‌های بسیاری میان طرف‌های یمنی انجام می‌شود.

وی افزود: پیامهایی با سایر طرف‌ها رد و بدل می‌شود و جزئیات تازه در این زمینه را به اطلاع رهبری و رئیس شورای عالی سیاسی یمن خواهیم رساند.

عبدالسلام با تاکید بر اینکه صدای ملت یمن تاثیر بسیار مهمی بر روند اوضاع سیاسی و نتیجه مذاکرات دارد، خاطرنشان کرد: اوضاع انسانی در رأس پرونده سیاسی و مذاکرات قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: عمان تلاش‌های ستودنی را به همراه طرف‌های بین المللی برای دستیابی به امنیت و صلح در یمن انجام می‌دهد.

عبد السلام ادامه داد: دیدارهای فشرده بین صنعاء و مسقط نشان دهنده جدیت ما در رسیدن به گام‌های ملموس است و مشکل ناشی از میزان جدیت طرف مقابل است.

هیئت عمانی نقش میانجی بین دولت نجات ملی یمن را با طرف سعودی برعهده دارد.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر بدون دستیابی به توافقی جدید به خاطر زیاده خواهی های سعودیها و برآورده نکردن مطالبات مشروع ملت یمن پایان یافت و تمدید نشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha