سرنوشت مسکو در دست کارگروه یوفا؛ روسیه به رقابت‌های بین‌المللی برمی‌گردد؟

تهران- ایرنا- اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) به منظور بحث و بررسی درباره بازگشت احتمالی روسیه به جامعه بین‌المللی فوتبال، یک کارگروه تشکیل داد.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، ماکسیم میتروفانوف، دبیرکل اتحادیه فوتبال روسیه گفت: یوفا با هدف بحث و تبادل نظر درباره بازگشت احتمالی این کشور به فوتبال بین‌الملل، کارگروهی ویژه تشکیل داده است.

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰)، مسکو از تمامی رقابت‌های اروپایی و بین‌المللی از جمله جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که به‌تازگی با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید، کنار گذاشته شد.

این تصمیم مقامات ورزش روسیه را بر آن داشت تا از یوفا جدا شده و به کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) ملحق شود.

گفته می‌شد اگر روسیه به ای‌اف‌سی بپیوندد، صلاحیت حضور در رقابت‌های بین‌المللی از جمله جام جهانی را به‌دست خواهد آورد. مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ که قرار است به طور مشترک به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود، اکتبر سال جاری میلادی آغاز به کار می کند.

با این حال، به گفته میتروفانوف، اتحادیه فوتبال روسیه و یوفا به این نتیجه رسیده‌اند که برای مشخص کردن و نظارت بر نقشه‌ راه احتمالی جهت پایان بخشیدن به محرومیت حضور روسیه از رقابت‌های بین‌المللی در چارچوب ساختار کنونی(یوفا) و بدون انتقال به آسیا، کارگروهی تشکیل شود.

وی درباره این موضوع گفت: به این نتیجه رسیدیم که یوفا یک کارگروه تشکیل داده و هنوز منتظر هستیم که بدانیم چه کسانی به این کارگروه می‌پیوندند. این امر باید با مشورت محقق شود.

میتروفانوف افزود: همکاران ما در یوفا باید این موضوع را درک کنند و برای تدوین یک نقشه راه و رفع تدریجی محدودیت‌های کنونی، مشارکت کنند.

الکساندر دیوکوف، رئیس اتحادیه فوتبال روسیه نیز قرار است شخصیت‌ها و مقامات فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک را به این کارگروه دعوت کند.

با این حال، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفته است که به باور او، این تحریم‌ها نباید تاثیری روی ورزشکاران روسیه بگذارد اما جرایم و محدودیت‌های کلی همچنان باید به قوت خود باقی بماند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha