مسائل بنیاد ملی نخبگان در معرض دریافت ایده‌های اجتماع نخبگانی قرار گرفت

تهران - ایرنا - معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: این بنیاد در راستای افزایش اثرگذاری اجتماع نخبگانی و جریان‏‌سازی در فضای دانشجویی و دانش‌‏آموختگان مسائل خود را در معرض دریافت نظرات اجتماع نخبگانی قرار داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از بنیاد ملی نخبگان، سید محمدصادق موحد رئیس شورای راهبری طرح توسعه رویدادهای رقابتی مساله‌محور (طرح شهید بابایی) روز سه شنبه با بیان این که ارتقای «زیست‌بوم علم، فناوری، اقتصاد و مدیریت» از اهداف اصلی این بنیاد است، افزود: برای نیل به این مهم، «طرح شهید بابایی» با هدف حمایت از توسعه رویدادهای رقابتی مسئله‌محور که حول مسائل صنعت و جامعه شکل می‌گیرند، اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: افزایش اثرگذاری اجتماع نخبگانی کشور بر زیست‌بوم علم، فناوری، اقتصاد و مدیریت و همچنین جریان‏‌سازی در فضای دانشجویی و دانش‌‏آموختگان برتر برای حل مسایل کشور از دیگر اهداف اصلی بنیاد ملی نخبگان از اجرای این طرح است.

معاون بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در این راستا، این بنیاد قصد دارد از این بستر، برای حل مسایل خود نیز استفاده کند و با برگزاری رویدادی رقابتی، مسایل خود را در معرض دریافت ایده‌های اجتماع نخبگانی قرار دهد. از این رو، بنیاد ملی نخبگان به عنوان صاحب مساله و البته حامی رویداد (در قالب طرح شهید بابایی) به منظور استفاده از ظرفیت مجریان توانمند و دارای سابقه برگزاری رویدادهای رقابتی و آشنا با نظام و اجتماع نخبگانی، فراخوان انتخاب مجری برگزاری این رویداد را اعلام کرده است.

مسایل بنیاد ملی نخبگان در معرض دریافت ایده‌های اجتماع نخبگانی قرار گرفت

وی تصریح کرد: در نظر است این رویداد در موضوعات «ارائه ایده، راه‌کار و پیشنهادهای سیاستی برای شناسایی فعال و غیرخوداظهارانه برای شناسایی استعدادهای برتر کشور»، «ارائه ایده، راه‌کار و پیشنهادهای سیاستی برای جذب و اثرگذاری اجتماع نخبگانی در حل مسائل و نوآوری‌های اجتماعی»، «ارائه ایده، راه‌کار و پیشنهادهای سیاستی برای رویارویی با مهاجرت اجتماع نخبگانی»، «ارائه ایده، راه‌کار و پیشنهادهای سیاستی برای شبکه‌سازی اجتماع نخبگانی» برگزار شود.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان تأکید کرد: انتظار این است که مطابق چارچوب طرح شهید بابایی، رویداد شامل دوره‌های توانمندسازی، تیم‌سازی و انجام داوری علمی و قابل دفاع باشد.

موحد همچنین اظهار داشت: نهادی (دولتی یا غیر دولتی) می‌تواند این رویداد را برای بنیاد برگزار کند که دارای شخصیت حقوقی و سابقه فعالیت مرتبط با برگزاری رویداد رقابتی، برخوردار از نیروی انسانی متخصص با سوابق اجرایی مرتبط، دارای دفتر کار مناسب و تجهیزات کافی و بسترهای مناسب ارائه خدمات و همچنین برخوردار از تعاملات و ارتباطات گسترده با اجتماعی نخبگانی باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha