۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84994585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت حزب راست افراطی اتریش با تداوم تورم و بحران انرژی
اودو لاندباور عضو حزب آزادی اتریش

تهران- ایرنا- روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی با بررسی عملکرد احزاب سیاسی در اتریش نوشت که تورم و بحران انرژی به سوق یافتن این کشور به سمت راست افراطی کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی امروز در گزارشی با اشاره به قوت گرفتن راست افراطی در اتریش نوشت: حزب آزادی اتریش که یک جایگاه طولانی در سیاست اتریش با ۶۶ سال تجربه دارد، به آرامی حمایت عمومی را مجدد به سوی خود جلب کرده است درحالیکه انتخابات سراسری بعدی این کشور باید در پایان سال آینده برگزار شود.

به نوشته این نشریه، تورم و بحران‌های انرژی زمستان جاری با توجه به وابستگی اتریش به گاز روسیه، محبوبیت این حزب را در میان رای دهندگان ناراضی بالا برده است و درحالی که موضوع مهاجرت بار دیگر در این کشور برجسته شده، برخی از نظرسنجی ها نشان می‌دهند که زمینه برای احیای پایدارتر «حزب آزادی اتریش» در خط مقدم سیاست این کشور فراهم شده است.

«مارکوس هاو» رئیس یک مرکز سیاسی پژوهشی اعلام کرد: بسیاری از رای دهندگان در حال حاضر بسیار بسیار عصبی هستند و چشم انداز برای پوپولیست‌ها برای سوء استفاده از این وضع آماده است.

تاکتیک‌های سیاسی حزب آزادی موضوع جدیدی نیست اما به گفته تحلیلگران، میزان مشکلات اجتماعی و اقتصادی پیش روی اتریش همانند بسیاری از متحدان اروپایی‌اش عدم قطعیت را بیش از پیش بر فضای سیاسی حاکم کرده است.

یک نظرسنجی سالانه که توسط مؤسسه تحقیقات اجتماعی «سورا» در پایان نوامبر انجام شد، نشان می دهد که اعتقاد اتریشی‌ها به نظام دموکراتیک کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۸، این نظرسنجی نشان داده بود که دو سوم اتریشی ها از سیستم و نهادهای سیاسی کشور خود راضی بودند اما نظرسنجی سال ۲۰۲۲ حاکی از نارضایتی دو سوم شهروندان است.

به گفته مارکوس هاو، این وضعیت نتیجه موفقیت حزب آزادی نیست بلکه نتیجه شکست میانه‌روها است. او با اشاره به بحران فساد، فقدان استعداد وزیران و عدم انتقاد پذیری در صدراعظم، گفت: حزب آزادی به طور پیش فرض تقریبا در رتبه اول قرار دارد.

اودو لاندباور از حزب آزادی اتریش به عنوان ضد مهاجرترین عضو این حزب چند ماه پیش، صبحت‌های جنجالی را در مورد پناهجویان در شهر «زانکت پولتن» در شمال شرق مطرح کرد و مدعی شد که پناهجویان بسیاری در این شهر وجود دارند و باید به زودی یک «زانکت پولتن دوم» ساخته شود.

اظهارات این سیاستمدار راست افراطی احتمالا اشاره به این دارد که پناهجویان برای جدا شدن از بقیه نژادهای از نظر او برتر، در این شهر مستقر شوند.

مدتی پس از سخنان لاندباور در ماه نوامبر، نظرسنجی‌ها نشان داد که حزب آزادی اتریش تبدیل به محبوب ترین حزب در کشور شده است. نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که این حزب اولین انتخاب حدود ۲۸ درصد از رای دهندگان است درحالیکه در میانه سال ۲۰۲۰ این میزان ۱۱ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha