عملیات نمک‌پاشی در جاده‌های کوهستانی شرق گلستان درحال انجام است
عملیات برف روبی و نمک پاشی در جاده‌های کوهستانی رامیان

گنبدکاووس - ایرنا - همزمان با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی، عملیات نمک‌پاشی جاده‌های کوهستانی شرق گلستان از جمله آزادشهر، رامیان، مینودشت و گالیکش توسط تیم‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان‌ها با هدف جلوگیری از یخ‌زدگی و لغزندگی راه‌ها و تردد آسان خودروها در حال انجام است.

روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرق گلستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از باز بودن تمامی محورهای ارتباطی اصلی و روستایی مناطق کوهستانی این منطقه خبر دادند و گفتند: اچرای این طرح برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها به سبب بارش بین پنج تا ۱۳ سانتی‌متری برف طی ۲۴ ساعت گذشته درحال انجام است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رامیان گفت: تمامی جاده‌های ارتباطی مناطق کوهستانی این شهرستان و جاده اولنگ به شاهرود باز بوده و بارش برف نیز قطع شده است.

رمضانعلی نظری بابیان اینکه ارتفاع برف در مناطق کوهستانی رامیان حداکثر ۱۰ سانتی‌متر بود، افزود: عملیات نمک پاشی محورهای کوهستانی اولنگ به شاهرود و روستاهای "الهادی، ویرو، کشکک و رضی" برای جلوگیری از یخ زدگی درحال انجام است.

به گفته وی، رامیان ۲۶۵ کیلومتر راه‌ اصلی، فرعی و روستایی دارد که ۱۱۰ کیلومتر آن کوهستانی و برفگیر است و تیم‌های راهداری شهرستان مشغول فعالیت هستند.

همچنین سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی این شهرستان از جمله جاده خوش ییلاق - شاهرود قطع شده و هم اکنون تردد خودروها بدون زنجیر چرخ و با رعایت سرعت مطمئنه درحال انجام است.

سعید قره‌جانلو از باز بودن تمامی راههای کوهستانی آزادشهر خبر داد و افزود: نیروهای راهداری آزادشهر از ۳۰ ساعت قبل که بارش برف آغاز شد به صورت مستمر درحال برف روبی و نمک پاشی محورهای کوهستانی هستند.

به گفته وی، از مجموع ۲۳۳ کیلومتر طول راه‌های اصلی، فرعی و روستایی آزادشهر حدود ۱۲۰ کیلومتر آن کوهستانی و برفگیر است که ۶۵ کیلومتر مربوط به جاده بین‌المللی و ترانزیتی خوش ییلاق و ۵۲ کیلومتر هم مربوط به جاده ۹ روستای واقع در مناطق کوهستانی آن است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گالیکش هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از باز بودن تمامی محورهای کوهستانی این شهرستان و نیز جاده اصلی جنگل گلستان خبر داد و گفت: بارش برف قطع شده و به سبب حجم کم آن و نیز عملیات برف روبی و نمک پاشی به موقع تیم‌های راهداری، مشکلی در تردد وسایل نقلیه نیست.

مجتبی خسروی افزود: هم اکنون تیم های راهداری گالیکش درحال نمک پاشی محور گالیکش به فارسیان - کالپوش به سمنان، جاده "گالیکش به فرنگ و سیجان" و محور "لوه به کندسکوه" به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی هستند.

آنه‌محمد قرنجیک رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مینودشت هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی این شهرستان نبارید و تمامی محورهای ارتباطی مینودشت باز است با این حال عملیات نمک پاشی در جاده‌های "دوزین، فارسیانف قلعه قافه و ساسنگ" به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی درحال انجام است.

به گزارش ایرنا، استان گلستان افزون بر ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه ارتباطی شامل "بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه دارد که از این مقدار حدود هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن کوهستانی، برف گیر و سخت‌گذر و برخی از آن‌ها راه ارتباطی با استان‌های "سمنان، خراسان شمالی و مازندران" و بخشی دیگر مربوط به راه‌های روستایی مناطق کوهستانی این استان شمالی است.

از مجموع تقریبی هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه کوهستانی و سخت‌گذر گلستان حدود هزار کیلومتر آن در ۶ شهرستان "رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه" واقع در نواحی جنوبی، شرق و شمال شرق این استان و در سلسله جبال البرز شرقی واقع است که ۲ راه ارتباطی اصلی و ترانزیتی، ۲ راه فرعی و چند راه روستایی، این استان شمالی را به سمنان و خراسان شمالی متصل می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha