حدود چهار هزار کیلومتر از راه‌های کردستان برف‌روبی شد

سنندج- ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۹۱۳ کیلومتر از محورهای شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

رامبد نوذری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شب و روز گذشته برخی از محورهای استان از جمله گردنه‌ها با بارش پراکنده برف و کولاک همراه بود و در راستای جلوگیری از ایجاد مشکل در تردد خودروها، عوامل راهداری با تمام تجهیزات و امکانات به عملیات پاکسازی جاده‌ها پرداختند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۹۱۳ کیلومتر برف‌روبی در جاده‌های استان انجام شد، افزود: در این بازه زمانی۵۴ دستگاه ماشین‌آلات و ۹۵ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند و سه هزار و ۶۴۹ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه ۵۷۱ تُن شن و نمک نیز در این محورها مصرف شد، اضافه کرد: همچنین ۱۵ خودرو گرفتار در برف توسط نیروها رهاسازی شد.

نوذری به برف‌روبی محورهای غیرشریانی استان نیز اشاره کرد و گفت: در این محورها نیز ۱۵ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۱۲ دستگاه ماشین‌آلات، ۲۷۰ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند، ضمن اینکه در این محورها ۶ تن شن و نمک مصرف شد.

وی یادآور شد: راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha