گام نخست احیای معادن راکد در آذربایجان‌غربی برداشته شد

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اجرای مزایده احیای معادن در استان گفت: در نتیجه این مزایده، ۴۱ معدن و محدوده معدنی به سرمایه گذاران جدید واگذار شد.

عبدالحمید سرتیپی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای احیای معادن راکد، ۱۶۱ محدوده معدنی و اکتشافی در آذربایجان غربی احصا شده و برای حضور سرمایه گذاران جدید، به مزایده گذاشته شدند.

وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این مزایده صورت گرفت، اضافه کرد: ۹۱ نفر در این مزایده شرکت کردند که در نتیجه بررسی های مالی و فنی، ۴۱ محدوده به سرمایه گذاران جدید واگذار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: از این تعداد ۱۹ پروانه بهره برداری، ۱۳ پروانه اکتشاف، هفت گواهی کشف و ۲ مجوز برداشت صادر شده است.

سرتیپی با بیان اینکه این امر در راستای تحول کسب و کار در حوزه وزارت صمت و اجرای ۱۰ پروژه تحولی از جمله احیای معادن راکد در کل کشور اجرایی شده، ادامه داد: معدن و صنایع معدنی پیشران توسعه استان بوده و رشد و توسعه فعالیت های معدنی از جمله سیاست های استاندار آذربایجان غربی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: در کنار احیای واحدهای تولیدی صنعتی، احیای معادن راکد جزء برنامه های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی است و اقدامات لازم را به صورت مستمر و متناوب در این خصوص در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در کنار احیای معادن راکد، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی نیز در این حوزه با قدرت و قوت دنبال می شود، افزود: در آینده نیز مزایده های دیگری برای احیای واحدهای معدنی راکد در دستور کار است که اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بخش معدن در سال جاری پیشران رشد اقتصادی آذربایجان غربی قلمداد شده و میزان رشد اقتصادی در نظر گرفته شده برای این بخش، ۹ درصد بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha