به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش، عباس بیات افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان باید به ۵۰ درصد افزایش مییافت اما اجرای این برنامه با تغییر برنامه درسی و افزایش آموزش هنرجویان از ۲ به ۳ سال و افزایش بیش از ۳۰ درصدی تعداد دانش آموزان ممکن نشده است.
وی با اشاره به کمبود یک هزار هنرستان در کشور، تصریح کرد: برای تحقق سهم ۴۵ تا ۵۰ درصدی هنرجویان از مجموع دانش آموزان متوسطه دوم، سالانه بیش از ۲۵۰ هنرستان باید در کشور ساخته شود.
مدیرکل دفتر فنی و حرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه کیفی مدارس فنی و حرفهای در کشور گفت: سند تحول بنیادین، نقشه جامع علمی کشور و قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفهای و مهارتی ناظر بر این است که باید دانشآموزان را به سمتی هدایت کرد تا در رشتههایی تحصیل کنند که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد. در همین راستا در تلاش هستیم با ارائه آموزشهای فنی متناسب با نیاز بازار کار و زمینه اشتغال را برای آینده آنها فراهم کنیم.
بیات با اشاره به توسعه و تجهیز هنرستانها در موضوع کیفیسازی آموزشها، افزود: اعتبارات باید متناسب با حجم نیاز تجهیزات هنرستانها باشد و برای روزآمدی تجهیزات مدارس، اعتبارات کنونی جوابگوی نیاز نیست؛ بنابراین دنبال همافزایی با سایر دستگاهها، بنگاهها و مراکز تولیدی و خدماتی هستیم.
نظر شما