یکهزار و ۶۵۰ خاطره والدین شهدا و جانبازان مازندرانی ثبت و ضبط شد

ساری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: از سال گذشته تاکنون یکهزار و ۳۵۰ خاطره خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد این استان ثبت و ضبط شد.

سعید کهنسال روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که پارسال ۳۰۰ مورد از تاریخ شفاهی پدران بزرگوار و مادران صبور شهدا و همچنین جانبازان سرافراز ۷۰ درصد استان ثبت و ضبط شد، اظهار داشت: در سال جاری نیز بر اساس سهمیه ابلاغی بنیاد مرکز و با هماهنگی این اداره‌کل، تاکنون کار مصاحبه و ثبت و ضبط خاطره گویی با یکهزار و ۳۵۰ تن از والدین شهدا و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد مازندرانی به اتمام رسید و تحویل بنیاد مرکز شد.

وی با بیان این‌که، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند خاطرات دلاورمردان عرصه هشت سال دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده بازگو کنند، گفت: تا پایان امسال ۲ هزار مورد از خاطرات والدین معظم شهدا و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد مازندرانی ثبت و ضبط و به تصویر کشیده خواهد شد.

وی بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه بویژه در بین نسل جوان تاکید کرد و با بیان اینکه رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گروه تحقق این مهم است، اضافه کرد: کار ثبت و ضبط خاطره گویی خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان مازندرانی همچنان تداوم خواهد داشت و تا پایان امسال به تمام تعهدات در این بخش عمل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: مصاحبه با والدین شهدا و جانبازان به صورت مستند کوتاه پنج تا هفت دقیقه‌ای تدوین شد و هم اکنون از شبکه سیمای مرکز مازندران در حال پخش است.

کهنسال، جمع‌آوری و ضبط تاریخ شفاهی والدین معظم شهدای مازندران را از رویکردهای اصلی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و ادامه داد: خانواده‌های معزز شهدا سندهای پرافتخار کشورمان هستند و نامشان باید همیشه در صفحات تاریخ انقلاب اسلامی ایران بدرخشد.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha