۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84993176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری قزوین نسبت به برخی مسایل شهرستان البرز انتقاد کرد

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری قزوین گفت: برخی مسایل موجود در البرز، به خصوص در حوزه شرکت شهرک صنعتی این شهرستان زیبنده مردم منطقه نبوده و انتظار داریم اینگونه موارد توسط مدیران اجرایی پایان یابد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان البرز افزود: شان و جایگاه مدیران تنها برای خدمتگزاری به مردم و جامعه و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هرکس در این زمینه تلاش کند به امانتداری خود عمل کرده است.

وی افزود: مدیران باید از اختلافات سلیقه ای جلوگیری کنند، زیرا این اختلاف سلیقه ها باید موجب تعالی شود و نقدها باید سازنده باشد و این همدلی لازمه خدمت رسانی است.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: مسوولیت ها هم یک فرصت و هم تهدید است و باید از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنیم و می بایست ایرادات رفع شود، تا اثرگذاری لازم را داشته باشیم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند که "مدیران باید با روحیه جهادی و انقلابی کار و تلاش کنند" عمل کنیم.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی تمام قد از اقدامات قانونی سایر دستگاه ها و نهادها حمایت می کند و این حمایت همواره در حوزه های مختلف گره گشای مسایل و مشکلات بوده و سایر دستگاه ها در موضوعات مختلف می بایست هماهنگی لازم را به مجموعه قضایی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

شعبانی ادامه داد: یکی از معضلات این شهرستان موضوع تصفیه خانه است، که موجب نارضایتی مردم شده و برخی آلایندگی ها را به محیط زیست منطقه وارد می کند و این موضوع نیز باید به صورت کارشناسی و تخصصی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و دستگاه قضایی در این خصوص نیز پیگیری های لازم را خواهد داشت.

این مقام قضایی استان قزوین به مسایل و مشکلات حوزه وقف این شهرستان نیز اشاره و اذعان داشت: حوزه وقف تاکنون خدمات بسیار گسترده ای را در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، بهداشتی، فرهنگی به جامعه ارایه داده و می دهد و گره گشای بسیاری از مشکلات مردم است اما باید عیب و نقص های این حوزه نیز مرتفع شود تا برای مردم ایجاد مشکل نکند.

شعبانی همچنین اعلام داشت: برای موضوع املاک شهر صنعتی البرز که مورد انتقاد قرار گرفته در مرکز استان جلسات مختلفی برگزار شده و موارد مختلف و آراء پیشین صادره و ابعاد حقوقی و قضایی آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این خصوص طرح دعوا شود و دوباره مورد رسیدگی قرار گیرد و در نهایت احکام قطعیت یافته الزام آور است.

رییس کل دادگستری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در بحث اغتشاشات، حوادث و ناآرامی های اخیر نیز دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل کرد و تمام قد و قاطعانه وارد میدان عمل شد، زیرا در بحث امنیت با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت و با وجود اینکه رویکرد ما برخورد با رافت اسلامی است، اما با عناصر اصلی و مسببین حوادث اخیر مماشات نخواهیم کرد و باید هزینه مختل کردن امنیت کشور را بپردازند.

۲۳۵ نفر از مدافعان امنیت در استان قزوین در حوادث اخیر مجروح شدند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این نشست گفت: مشکلات اقتصادی وجود دارد و گاهی نیز نقدهایی بر این مساله وارد است، اما با همه مسایل و مشکلات باید پایبند به حفظ نظام در هر شرایطی باشیم و نباید با اقدامات خود آب در آسیاب دشمنان نظام بریزیم.

حسن رجبی خاطرنشان کرد: باید شرایط کشور را به خوبی برای جوانان تبیین کنیم تا فریب دشمنان را نخورند.

وی دربخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نعمت الهی است و در حوادث اخیر نیز شاهد بودیم که بیشتر هجمه های ناجوانمردانه دشمنان داخلی و خارجی به سمت ولایت بود و در این شرایط حساس باید پشتیبان و شکرگزار نعمت ولایت باشیم.

وی افزود: در حوادث و ناآرامی های اخیر بیشتر افراد دستگیر شده در همان شب های ابتدایی اعلام ندامت و پشیمانی کردند، زیرا بسیاری از آنها هیچگونه هدفی نداشتند و تحت تاثیر فضای مجازی و سلبریتی ها قرار گرفته بودند و بسیاری از آنها با رافت اسلامی و اخذ تعهد آزاد شدند.

این مقام قضایی استان یادآور شد: در حوادث اخیر ۲۳۶ نفر از ماموران و مدافعان امنیت در استان قزوین مجروح و مصدوم شدند و برخی مسایل و مشکلات برای آنها ایجاد شد و به همین خاطر ما نیازمند قوانین خاص در شرایط خاص هستیم و باید در این خصوص تدابیری از سوی مرکز پیش بینی و قوانین لازم از سوی قانونگذار وضع شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خاتمه خاطرنشان کرد: برخی مسایل و مشکلات در شهرستان البرز در حوزه های مختلف وجود دارد و باید کارگروهی در شهرستان تشکیل شود و این مشکلات اداری مورد بررسی قرار گیرد و برای آنها چاره اندیشی شود و قطعاً دستگاه قضایی نیز به فراخور موضوعات پیگیر حل و فصل آنها خواهد بود تا مسوولان شهرستان در کمال آرامش در خدمت مردم باشند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha