سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا و اروپا/اجلاس آینده گروه ۷ در دستورکار

تهران- ایرنا - فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن به عنوان رئیس دوره ای گروه ۷ امروز دوشنبه سفر خود را به آمریکا و اروپا و کاندا با هدف دیدار با همتایان خود در این کشورها آغاز کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری کیودو نیوز، قرار است نخست وزیر ژاپن به عنوان رئیس دوره ای اجلاس کشورهای گروه ۷ که در ماه مه سال جاری میلادی(اردیبهشت/خرداد۱۴۰۲) در هیروشیما برگزار خواهد شد به فرانسه، ایتالیا، انگلیس، کانادا و آمریکا سفر می کند.

طی این سفرها قرار است فومیو کشیدا روز جمعه با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با محور گفتگو درباره توسعه هسته ای و موشکی کره شمالی، حمله نظامی روسیه به اوکراین و تنش های میان چین و تایوان دیدار کند. سفر کشیدا به واشنگتن در انتهای برنامه سفرهای مذکور برنامه ریزی شده و نخستین سفر وی به پایتخت آمریکا از زمان آغاز کارش در اکتبر ۲۰۲۱ خواهد بود. ژاپن علاقه مند است اتحاد خود با آمریکا در زمینه امنیتی را تحکیم و تقویت کند و از آن به عنوان محور کلیدی دیپلماسی توکیو و امنیت ملی ژاپن نام برده است.

از سوی دیگر رئیس جمهوری آمریکا نیز همزمان بر حمایت کامل از ژاپن برای ریاست اجلاس گروه ۷ و عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است. ژاپن به تازگی و برای ۲ سال عضو کمیته سازمان ملل متحد شده است.

نخست وزیر ژاپن درحالی اشتیاق خود از چشم انداز جهانی بدون سلاح های هسته ای را با افزایش نگرانی ها از احتمال استفاده روسیه از سلاح های اتمی علیه اوکراین در اجلاس گروه ۷ مطرح کرده است که در ماه اوت سال ۱۹۴۵ کشورش توسط آمریکا مورد حمله اتمی قرار گرفت و ویران شد.

انتظار می رود در اجلاس ۱۹ و ۲۰ مه گروه ۷ رهبران کشورهای عضو به تبادل دیدگاه های خود بر روی مسائلی از جمله مقابله با افزایش قیمت انرژی و سوخت و مواد غذایی که با جنگ اوکراین که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، ادامه یافته و سایر خطراتی که اقتصاد جهان را تهدید می کنند بپردازند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha