تداوم تعطیلی کارخانه ذوب آهن در عجب‌شیر

مراغه- ایرنا- تداوم تعطیلی یک کارخانه در عجب‌شیر به دلیل اختلاف حقوقی، لغزندگی جاده‌های جنوب استان، آزادی پنج زندانی محکوم مالی از زندان مراغه، معرفی فرمانده جدید سپاه ملکان و امام جمعه شهر لیلان و اعلام نتایج سرشماری کندوهای عسل هشترود از عناوین خبرهای این منطقه طی امروز، ۱۸ دیماه است.

به گزارش ایرنا سامانه بارشی که از شامگاه گذشته در مناطق مختلف جنوب آذربایجان‌شرقی فعال شده، یخ‌زدگی، مه‌گرفتگی، کولاک برف، اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌های این منطقه را در پی داشته است و بر همین اساس رانندگان عبوری از این منطقه باید ضمن توجه به ادامه فعالیت این سامانه تا روز سه‌شنبه، زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

تداوم تعطیلی کارخانه ذوب آهن در عجب‌شیر از پنجم دیماه

تعطیلی کارخانه ذوب آهن «سپهر شرق» عجب‌شیر به دلیل اختلاف حقوقی با شرکت مجاورش وارد سیزدهمین روز شد؛ پیشنهادهای جلسه هشتم دیماه که در محل اداره‌کل صمت استان و با حضور فرماندار عجب‌شیر برای جلوگیری از تداوم تعطیلی این شرکت پیش‌بینی شده بود نیز تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است تا این کارخانه با ۴۵۰ نفر شاغل همچنان تعطیل بماند.

ادامه فعالیت با شرایط سابق تا سه ماه، تسریع در رسیدگی به پرونده قضایی این شرکت‌ها و مطرح شدن آن در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از جمله همین پیشنهادها در جلسه هشتم دیماه بوده است.

آزادی همزمان پنج زندانی محکوم مالی در مراغه

آزادی همزمان پنج نفر از محکومان مالی زندان مراغه با مساعدت ستاد دیه استان در روز جاری بار دیگر به خیران یادآوری کرد که با کمک آنان می‌توان یک عده دیگر را به آغوش گرم خانواده هایشان برگرداند.

گفتنی است از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۱ نفر نیز با اعطای مرخصی منتهی به آزادی به جمع خانوادگی خود بازگشته‌اند.

معرفی فرمانده جدید سپاه ملکان

سرهنگ امیرشاه محمدپور که پیش از این فرماندهی سپاه شهرستان عجب‌شیر را بر عهده داشت، در آیینی به عنوان فرمانده جدید سپاه ملکان معرفی شد؛ همچنین حجت‌الاسلام علی غفاری، امام جمعه لیلان نیز به عنوان امام جمعه شهرستان فامنین استان همدان معرفی، و حجت‌الاسلام والمسلمین جواد راثی از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به امامت جمعه بخش لیلان منصوب شد.

پایان سرشماری کندوهای هشترود

مدیر جهاد کشاورزی هشترود نتایج سرشماری کندوهای عسل این شهرستان را اعلام کرد که بر اساس آن ۵۲ هزار و ۹۴۴ فروند کندوی سنتی و مدرن در زنبورستان‌های هشترود وجود دارد.

به گفته «مجید احمدی» ۷۴۱ زنبوردار فعال این شهرستان ۵۴۵ هزار کیلوگرم عسل تولید کرده‌اند. گفتنی است هشت هزار و ۹۴۷ فروند از کندوهای این شهرستان سنتی و ۴۳ هزار و ۹۹۷ فروند مدرن می‌باشد.

برگزاری دوره مهارت‌آموزی در حرفه‌های کشاورزی برای زندانیان هشترود

جهاد کشاورزی هشترود با همکاری اداره زندان این شهرستان نسبت به برگزاری پنج دوره آموزش کشاورزی در حرفه‌های مختلف از جمله گیاهان داروئی، پرورش قارچ خوراکی، پرواربندی گوساله، پرورش زنبورعسل و کشاورزی حفاظتی اقدام کرد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی این دوره‌ها برای سومین سال متوالی برگزار شد و امسال ۹۰ نفر از مددجویان علاقه‌مند، آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشتند.

به گزارش ایرنا شهرستان‌های جنوبی استان آذربایجان‌شرقی شامل عجبشیر، بناب، ملکان، مراغه، هشترود و چاراویماق در دامنه جنوبی کوه سهند قرار دارند و از اشتراکات فرهنگی متعددی برخوردار می‌باشند؛ مردمانی سختکوش که اقتصادشان در حال گذار از مرحله سنتی و کشاورزی به صنعتی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha