کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت دی ماه برگزار می‌شود/هزینه۲ تا ۱۵ هزاری درمان زخم پای دیابتی

تهران- ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران از برگزاری نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در دی ماه امسال خبر داد و گفت: درمان زخم پای دیابتی که از عوارض مرگبار این بیماری است، ۲ تا ۱۵ هزار دلار هزینه دربردارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر مسعود حبیبی روز یکشنبه در نشست خبری نهمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت:‌ در حال حاضر بالغ بر ۷۰ درصد مرگ و میرها در دنیا بدنبال بیماری های غیر واگیر بروز می کند که بیماری های قلبی عروقی، دیابت، چاقی و انواع سرطان ها از جمله آنها است.

وی که ریاست نهمین کنگره بین الملی زخم و ترمیم بافت را عهده دار است، یکی از اصلی ترین عوارض این بیماری ها را زخم های مزمن است بیان کرد و افزود: زخم های مزمن در مرگ و میرها به تنهایی با سرطان پستان به عنوان شایع ترین بیماری زنان و سرطان پروستات به عنوان شایع ترین سرطان در مردان و همچنین لنفوم ها که مرگ و میرهای پنج ساله برخوردارند برابری می کند.

حبیبی همچنین تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، بالغ بر ۵.۵ میلیون نفر در ایران دچار بیماری دیابت هستند که زخم پا یکی از عوارض مرگبار این بیماری است. ۱۵ درصد دیابتی ها دچار زخم پای دیابتی می شوند و این بسیار قابل تامل است.

وی هزینه زخم پای دیابتی را در دنیا بسیار گزاف دانست و تصریح کرد: هم اکنون هزینه درمان ساده زخم پای دیابتی ۲ هزار دلار است و اگر این زخم پیشرفت کند و به استخوان برسد، به ۴ هزار دلار افزایش پیدا می کند و در صورتی که به قطع پا بینجامد به ۱۵ هزار دلار می رسد.

رییس نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، پیشگیری را از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از ابتلا به زخم های دیابتی و در ادامه مشکلات مبتلا به از جمله هزینه های تحمیلی به جامعه عنوان کرد و افزود: پیشگیری به این معنی است که با آموزش همگانی و افزایش سواد سلامت در جامعه فرد ابتدا باید مراقب باشد به بیماری دیابت دچار نشود و درصورت ابتلا مراقب باشد دچار زخم پای دیابتی نشود.

وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در پژوهشکده زخم و ترمیم بافت مطالعات و تحقیقات گسترده ای در این حوزه داشته است، برخورداری از سبک زندگی سالم را در جلوگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیردار از جمله دیابت با اهمیت بیان کرد.

حبیبی همچنین از برگزاری کنگره سبک زندگی و آموزش همگانی که از زوایای مختلف این موضوع مهم را واکاوی خواهد کرد در بهمن ماه امسال خبر داد.

وی گفت: علاوه بر این در پژوهشکده زخم و بافت نیز راهکارهای درمانی مختلف زخم پای دیابتی که ناشی از تحقیقات و پژوهش های مختلف است در رقالب دوره های آموزشی به کادر درمان و پرستارات ارایه خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه، تاکنون ۱۶۰۰ نفر از پزشکان در رشته های مختلف و پرستاران در این دوره ها شرکت کرده اند، افزود: این همکاران ما در گروه های پزشکی شبکه ای در سراسر کشور برای درمان زخم های مزمن را برای خدمت به مردم ایجاد کرده اند.

وی در ادامه یکی دیگر از اقدامات مهم و ارزشمند پژوهشکده زخم و ترمیم بافت را برگزاری کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت عنوان کرد و با اشاره به برگزاری ۸ دوره این کنگره تاکنون افزود: کنگره نهم نیز فرصتی است که تمام نتایج و تحقیقات محققان که در پژوهشکده زخم و ترمیم بافت و همچنین موسسات آموزش عالی در سراسر کشور انجام داده اند مورد تبادل نظر قرار گیرد و بتوانیم شرایطی را برای ارتقاء توانمندی های کادر درمان و محققان داشته باشیم.

حضور محققان چندین کشور دنیا در نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت

رییس نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت همچنین از حضور محققان و سخنرانانی از کشورهای کانادا، آلمان، استرالیا، چین و عراق به صورت حضوری و مجازی در این کنگره خبر داد و افزود: در این کنگره ۲۴ سخنران داخلی و خارجی خواهیم داشت.

حبیبی با بیان اینکه، تاکنون ۱۱۱ مقاله به نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت ارسال شده است، گفت: در این کنگره ۵۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود و پنج کارگاه آموزشی نیز برپا خواهد شد.

به گفته رییس نهمین کنگره بین الملی زخم و ترمیم بافت، بیش از هزار نفر از اساتید، محققان و دانشجویان از حوزه های مختلف علوم بالینی و علوم پایه در این محفل علمی شرکت خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha