استاندار: امیرچخماق، میعادگاه مردم یزد برای قدردانی از رییس جمهور و هیات دولت

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: مردم قدرشناس این استان ۲۲ دیماه با حضور در میدان امیرچقماق به استقبال رییس جمهور خود می روند تا از خدمات دولت به کشور و این استان قدردانی کنند.

به گزارش ایرنا مهران فاطمی روز یکشنبه در دیدار با فرهنگیان استان یزد افزود: در این سفر عملیات انتقال آب از خلیج فارس به استان آغاز می شود که این یک اقدام بزرگ ، تمدنی و یک ابرپروژه تاریخی است که در استان رقم می خورد و ما مردم استان باید در کنار همه انتقادات و مشکلاتی که وجود دارد در اجتماع مردمی حضور پررنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به تاتیرگذاری سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان اظهار کرد: در این زمینه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن کشور با دستور رئیس جمهور به استان برای انتقال آب تخصیص یافته است که این معادل بودجه ۱۵۰ سال استان است.

وی مجموع بودجه یکسال استان را یکهزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: در سفر قبلی رییس جمهور به استان هفت و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای استان مصوب شد که تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن جذب شد که در راستای توسعه و آبادانی و طرح های مختلف در استان هزینه شد.

وی اظهار کرد: برای تامین آب ۵۰ سال آینده استان ، انتقال آب از خلیج فارس در دستور کار قرار دادیم بر همین اساس مقرر شد اعتبار مورد نیاز این طرح از محل حقوق دولتی تمام معادن دولتی با اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طی ۱۰ سال به یک شرکت ذی‌صلاح انجام شود ولی این شرکت متعهد شود با توانمندی خود، این طرح انتقال آب را سه ساله برای یزد اجرایی کند تا دغدغه کم آبی یزدی ها حداقل برای ۵۰ سال آینده مرتفع شود.

مطالبه همه مردم استان آب است اگر خط انتقال آب به استان، هشت ساعت قطع شود باید آب را جیره بندی کرد، اکنون در زمان اوج مصرف آب یکهزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم و آب شربی هم که مصرف می کنیم بهداشتی است اما کیفی نیستمهران فاطمی ادامه داد: هزینه‌های امروز انتقال آب به مراتب کمتر از هزینه انتقال سنگ به کنار دریا است و با توجه به اینکه مزیت استان، معادن آن است و یکی از مهمترین منابع درامدی استان از محل مالیات بر معادن و صنایع معدنی است، اگر آنها را از مرزهای جغرافیایی استان خارج شود عملاً عواید آن نصیب استان نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قشری مهمتر از قشر فرهنگیان در جامعه نداریم و در بین همه ادارات ، وزراتخانه ها ، وزارت خانه ای مهمتر از آموزش و پرورش نیست گفت: مهمترین ثروت کشور ما منابع انسانی است این نیروی انسانی و فرزندان ما تعلیم و تربیت را در آموزش و پرورش فرا می گیرند.

وی اظهار کرد: هزینه ای که امروز در حوزه آسیب های اجتماعی پرداخت می شود بسیار سنگین است و اینها همان هزینه های است که باید دیروز در آموزش و پروش انجا می دادیم که ندادیم که امروز در قالب آسیب های اجتماعی و مسائل فرهنگی خود را نشان می دهند و جامعه متضرر می شود.

وی گفت:کرسی مدیر آموزش و پرورش پایین جلسه نیست بلکه در صدر جلسه باید باشد که همه باید توجه داشته باشد نسبت به آموزش و پرورش مسوولیت دارند همه مجموعه ها باید پیوست اموزش و پرورش داشته باشند.

فاطمی در زمینه گاز مدارس گفت: گاز برای مدارسی که الگوی مصرف را رعایت می کنند رایگان است اما در مدارسی که الگو رعابت نمی شود اجازه قطع نمی دهیم اما اگر گزارش شد برخورد و تذکر داده می شود.

وی ادامه داد: معتقدیم وزارت آموزش و یک سازمان اقتصادی مستقل می خواهد تا حجم بسیاری از کارها را حل کند؛ ساخت و ساز باید از آموزش و پرورش جدا شود و تمرکز آن روی مسائل تعلیم و تربیت باشد و نباید مدیر مدرسه و کادر اموزش و پروش دنبال برق و گاز و غیره باشند زیرا نمی توانند رسالت اصلی خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت ساختمان های مدارس استان مناسب نیست گفت: در سفر اول رییس جمهور ۱۵۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش مصوب شد که مدارس در حال ساخت با پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ تکمیل شود و در این سفر هم قرار شد از محل فروش املاک مازاد این اداره کل تمام هزینه های فروش به اداره کل برگردد تا مدارسی در شان و منزلت دانش آموزان ساخته شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha