هدف از برگزاری یادواره شهدا انتقال پیام شهیدان به نسل جوان است

اردبیل - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: انتقال پیام و آرمان های شهدا به نسل امروزی و جوانان از اهداف برگزاری یادواره های شهدا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامحسین محمدی اصل روز یکشنبه در یادواره شهدای عملیات های کربلای ۴ و ۵ که در مهدیه اردبیل برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع شهیدان افزود: یادوره های شهدا مجلس عزا نیستند و شهدا هیچ نیازی به ما ندارند، بلکه این ما هستیم که همواره نیازمند این عزیزان هستیم.

وی انتقال پیام و آرمان های شهدا به نسل امروزی و جوانان را از جمله اهداف برگزاری یادواره های شهدا بر شمرد و اظهار کرد: نیاز امروز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان های شهدا است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶۷ شهید استان اردبیل در عملیات های کربلای ۴ و ۵ بیان کرد: جوانان برومند اردبیل در دوران دفاع مقدس تاسوعای لشکر عاشورا بودند و در دوران هشت سال دفاع مقدس، به خصوص در عملیات های کربلای ۴ و ۵ نقش بسزایی داشتند.

او با بیان اینکه که امنیت پایدار ایجاد شده در استان های آذربایجان غربی و کردستان در طول تاریخ بی نظیر است، اضافه کرد: رزمندگان اسلام در این مناطق با وجود شرایط سخت اقلیمی، بدی آب و هوا و صعب‌العبور بودن با دستان خالی و کمترین امکانات در مقابل دشمنان سراپا مجهز به پیشرفته ترین ادوات جنگی ایستادگی کردند به طوری که مقام معظم رهبری امام خامنه ای این مناطق را سرزمین مجاهدت‌های خاموش نامید.

سردار غلامحسین محمدی اصل ادامه داد: جوانان شجاع و غیرتمند استان اردبیل در دوران دفاع مقدس با لبیک گویی به فرمان مقتدا و رهبرشان مرد و مردانه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و جان خودشان را برای حفظ دین، اسلام، کشور و ناموس تقدیم کردند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه گفت: به اعتراف دوستان و دشمنان امروز ایران اسلامی با داشتن بیشترین دشمن، در امنیت کامل است و این امر مدیون و مرهون خون شهدای والامقام است.

وی افزود: امروز دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود فرهنگ شهادت را مورد هجمه قرار داده اند و با استفاده از ابزار رسانه در پی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه همه باید از آرمان های شهدا دفاع کنند، اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه های ناجوانمردانه دشمنان وظیفه همگانی است، تا آنها نتوانند با تحریف واقعیت ها به اهداف پلید خود دست یابند.

او با اشاره به اینکه دنیا به رهبر معظم انقلاب غبطه می خورد، بیان کرد: چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای، یک شخصیت برجسته جهانی و نایب برحق امام زمان(عج) است و با تدابیر هوشمندانه خود توانسته است تمامی نقشه های دشمنان را خنثی کند.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha