۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84992236
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مصرف بنزین در خراسان‌شمالی ۲۹ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: میزان مصرف بنزین در استان در ۹ ماهه امسال به نسبت مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش دارد.

سیدرضا احمدنیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزایش مسافرت‌ها را علت افزایش میزان بنزین دانست و اظهار کرد: خراسان شمالی تنها استان در حوزه شمال شرق کشور است که در پاییز امسال طرح منطقه ای کردن بنزین را در مجاری عرضه سوخت اجرا کرد.

وی تصریح کرد: اکنون هزینه حمل هر لیتر بنزین از مبادی حمل تا استان هزار و ۵۰۰ تومان است که قیمت این فرآورده در کشور های همسایه بیش از ۵۰ هزار تومان است که اختلاف قیمت رغبت سودجویان برای قاچاق بنزین را افزایش داده است.

احمدنیا خاطرنشان کرد: در این باره نیاز است تا برای شیوه های شناسایی و برخورد با سوداگران تصمیمات جدی تری اتخاذ شود و البته مردم نیز در مصرف این فرآورده صرفه جویی کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال میزان مصرف نفت کوره در استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۴۹ درصد کاهش یافت و با توجه به توسعه گازرسانی به روستاها، میزان مصرف نفت سفید و میزان مصرف گاز مایع هشت درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت میزان مصرف بنزین سوپر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی در استان خراسان شمالی دارای سه ناحیه است.

در خراسان شمالی ۵۵ جایگاه پمپ بنزین و ۳۰ جایگاه سوخت سی.ان .جی فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha