مقام روس: رسیدن به اهداف نظامی در اوکراین حتمی است/‌کی‌یف عامل نقض آتش‌بس

تهران- ایرنا- معاون دفتر ریاست جمهوری روسیه با ابراز تاسف از نقض آتش بس کریسمس توسط کی‌یف، گفت: مسکو در هر شرایطی، به اهداف عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین، خواهد رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، سرگئی کرینکو در جمع خبرنگارارن افزود: پیروزی عملیات نظامی روسیه در اوکراین مانند یک زندگی عادی و درخور، یک امر قطعی است،

وی با اشاره به نقض آتش‌بس پیشنهادی روسیه به مناسبت کریسمس توسط اوکراینی‌ها، اعلام کرد:‌ کی‌یف در زمان این آتش بس به اقدامات تحریک‌آمیز دست زده است.

این سیاست‌مدار روس، با ابراز تاسف از نقض آتش‌بس توسط اوکراینی‌ها خاطر نشان کرد: انتخاب کی‌یف این بود که در شب برگزاری مراسم کریسمس در «سواستوپل» (Sevastopol)، «خرسون» (Kherson) و «زاپوروژیا» (Zaporozhye)، عملیات پهپادی خود را در این مناطق اجرا کند.

کرینکو ادامه داد: ارزش‌های مذهب مسیحیت و ارتدوکس میان تصمیم گیران در جبهه مخالف از بین رفته است. خدا آن‌ها را قضاوت خواهد کرد.

در روز پنجم ژانویه (۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱) ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه دستور داد تا از ساعت ۱۲:۰۰ روز ششم ژانویه تا ۲۴:۰۰، روز هفتم ژانویه به وقت محلی، در امتداد خط مقدم درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین آتش بس برقرار شود.

دستور آتش بس ۳۶ ساعته از طرف پوتین به دنبال درخواست کریل رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه صادر شد.

بر اساس این گزارش، اگرچه سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دستورات لازم برای اجرای این آتش بس را صادر کرد اما اوکراین بلافاصله پیشنهاد پوتین برای آتش بس ۳۶ ساعته به مناسبت کریسمس پیروان مذهب ارتدوکس را رد کرد و گفت تا زمانی که روسیه نیروهای خود را از سرزمین‌های اشغالی خارج نکند، آتش بس برقرار نخواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha