فرانسه گرم و خشک ترین سال را پشت سرگذاشت

تهران - ایرنا - اداره هواشناسی ملی فرانسه تائید کرد که سال گذشته (۲۰۲۲) با میانگین دمای سالانه حدود ۱۴.۵ درجه سانتیگراد و بارش باران به میزان ۲۵ درصد کمتر از میانگین درازمدت، گرم ترین و خشک ترین سال این کشور بوده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای رادیو فرانس انفو؛ اداره هواشناسی فرانسه در بیانیه ای افزود که میانگین دمای هوا در سال گذشته، بسیار بالاتر از دمای ۱۴.۰۷ در ۲۰۲۰ بوده است.

اداره هواشناسی فرانسه با اشاره به دمای بالای هوا به عنوان نشانه دگرگونی های آب و هوایی، افزود که همه ماه های سال گذشته به استثنای ماه های ژانویه و آوریل، گرمتر ار سطح معمول بوده است.

کمبود بی سابقه بارش ها، سطوح بسیای از رودخانه ها به ویژه در جنوب فرانسه را به رغم بارش های پائیزی و زمستانی، به پائین تر از سطوح عادی برده است.

برخی نقاط جنوب و شرق فرانسه به مدت ۶ ماه پیاپی دچار خشکسالی بوده اند.

به گزارش ایرنا؛ بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP۲۷) در شرم الشیخ مصر برگزار شد. نتایج حاصل از مذاکرات این نشست حاکی از آن است که کشورها با توجه به منافعشان نه تنها به توافق خوبی دست نیافتند بلکه از پیشرفت‌های حاصل در نشست قبل هم ممانعت شد.

با این وجود به نظر می رسد که منافع برخی کشورها اجازه رسیدگی به مساله انتشار گازهای گلخانه‌ای که مهمترین تهدید برای کره زمین محسوب می‌شود را نداده است. فرانس تیمرمانس معاون رئیس کمیسیون اروپا نیز توافق حاصل را در راستای یک حرکت رو به جلو برای انسان و سیاره زمین کافی ندانست. وی همچنین اشاره کرد که این توافق هیچ گونه تعهد اضافی را برای تولیدکنندگان اصلی گازهای گلخانه‌ای در جهت کاهش آلودگی ایجاد نکرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در پایان این اجلاس تاکید کرد: سیاره ما هنوز در بخش اورژانس است. ما باید به شدت انتشار (گازها) را کاهش دهیم و این مساله‌ای است که این کنفرانس تغییرات آب و هوایی به آن اشاره‌ای نکرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha