تکمیل بیمارستان، بهبود کیفی و کمی مدارس و توجه به معادن، مطالبات بافقی‌ها از رییس‌جمهور

یزد- ایرنا- در آستانه دور دوم سفر رییس جمهور به استان یزد جمعی از مردم و مسئولان شهرستان بافق ضمن خیر مقدم به آیت الله رییسی، رفع برخی مشکلات و تنگناهای موجود در منطقه را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، دور دوم سفر رییس جمهور و اعضای هیات ۲۲ و ۲۳ دی‌ماه جاری انجام می شود و آیت الله رییسی علاوه بر دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم استان از مناطق محروم منطقه بازدید و طرح بزرگ انتقال آب از دریا به استان را افتتاح می کند.

در آستانه این سفر پر خیر و برکت، شماری از مردم و مسئولان شهرستان بافق در گفت و گو با ایرنا با خیرمقدم به رییس جمهور و هیات وزیران و قدردانی از تلاش‌هایی که تاکنون برای پیشرفت این منطقه صورت گرفته، برخی از مطالبات و خواسته های خود را بیان کردند.

رضا کاظمی از معلمان بافق به اهمیت ارتقای فرهنگی شهرستان به خصوص رسیدگی به وضعیت مدارس از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری اشاره و گفت: مدارس زیادی در سطح منطقه اعم از حوزه شهری و برخی مناطق روستایی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: ایجاد مدارس جدید و اختصاص بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش آموزان از دیگر مواردی است که امیدواریم هیات دولت و رییس جمهور به آن عنایت داشته باشند و در کنار آن تولید محتوا در فضای مجازی نیز باید به صورت جد نظارت و ارتقا یابد.

حسین فتاحی دیگر شهروند بافق هم به بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) این شهرستان اشاره کرد که بعد از گذشت سال‌ها هنور از لحاظ تجهیزات مناسب نیست و باید برای حل مشکلات آن و رفاه حال مردم و مسافران توسط دولت عنایت خاص که مطالبه عمومی است صورت گیرد.

همچنین رضا برزگر از کارگران شهرستان بافق با آرزوی موفقیت برای رییس جمهور و دولت سیزدهم از تلاش‌هایی که در اینگونه سفرها برای حل مشکلات مردم با حضور میدانی صورت می‌گیرد تشکر کرد و گفت: افزایش حقوق کارگران به خصوص افرادی که در معادن مشغول به کار هستند باید مورد توجه باشد.

فاطمه فتاحی از بانوان بافق هم به اهمیت توجه به گسترش فعالیت این قشر با ایجاد فضاهای مناسب به خصوص فرهنگی و تفریحی در منطقه اشاره کرد و گفت: در این خصوص در شهرستان تاکنون اقداماتی صورت گرفته ولی کافی نیست.

تکمیل بیمارستان، بهبود کیفی و کمی مدارس و توجه به معادن، مطالبات بافقی‌ها از رییس‌جمهور

همچنین حسین تشکری از ورزشکاران بافق هم توجه به ورزش دانش آموزان و جوانان را جزو مطالبات مهم ذکر کرد و گفت: هم‌اکنون در شهر و مناطق روستایی امکانات ورزشی وجود دارد ولی به دلیل اهمیت موضوع باید افزایش یابد که تحقق آن از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی پیشگیری می‌کند.

فرماندار بافق در این زمینه گفت: دولت، عملکرد خوبی در اجرایی کردن تعهداتش و تخصیص اعتبارات در دور اول سفر خود داشته و برخی پروژه‌های نیمه تمام شهرستان تکمیل شده است؛ در سفر دور اول رییس جمهور به استان یزد ، ۴۷ پروژه با اعتبار حدود ۸۴۰ میلیارد تومان در بافق مصوب و برای سه سال تقسیم بندی شد.

محمد علی صمیمی افزود: یکی از این طرح‌ها، پروژه‌ای ملی با عنوان ۲ خطه کردن بافق-ارژنگ است که جزو سرانه شهرستان محسوب و نزدیک ۷۰۰ میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شد است.

به گفته وی ۴۷ پروژه دیگر با ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار، طرح‌های شهرستانی از جمله بیمارستان ولیعصر، چند پروژه مرتبط با آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و راهداری است.

ایجاد کنار گذر جنوبی شهر بافق به جاده سیرجان، توجه معادن و صنایع شهرستان به انجام مسئولیت اجتماعی خود که طبق قانون باید وظایف خود را انجام دهند که اگر نظارت و اقدام شود بخش زیادی از مشکلات مردم و جوانان حل می‌شوداین مسئول بیان کرد: بخشی از پروژه‌ها که اعتبارشان برای سال ۱۴۰۰ بود، تخصیص پیدا کرد که از جمله بیمارستان ۹۶ تخت خوابی که برای آن ۲۰ میلیارد تومان مصوب شده بود و همچنین برخی پروژه‌ها مانند مجمتع فرهنگی هنری بافق به واسطه سفر اول رییس جمهور تکمیل شده و برخی دیگر مانند سالن دانش آموزی در حال تکمیل است.

صمیمی بیان کرد: از مهمترین نیازها و مطالبات از رییس جمهور و هیات دولت، صدور مجوز برای ایجاد شهرک لجستیکی ریلی، ایجاد پهنه صنایع جوار معدنی، ایجادمنطقه ویژه فناوری معدن کاری، احداث فرودگاه و پیگیری اجرای طرح‌های سرمایه گذاری با ارائه تسهیلات و همکاری در تکمیل مدارس خیری و کمک به تجهیز بیمارستان ولی عصر (ع) شهرستان است.

همچنین رییس شورای شهر بافق گفت: یکی از مهمترین نیازها و مطالبات مردم این شهرستان از رییس جمهور، اختصاص بودجه مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز بیمارستان حضرت ولی ولی (ع) شهرستان است که بسیار ضروری و حیاتی است و همکاری و پیگیری نیاز دارد.

علی اصغر رنجبر افزود: رسیدگی به وضعیت کمی و کیفی مدارس شهرستان دیگر مطالبه مهمی است که امیدواریم با حمایت دولتمردان مشکلات در این بخش مهم حل شود چون بخش زیادی از مدارس دارای قدمت زیاد است و باید تخریب و مجدد ساخته شود .

وی اظهار کرد: ایجاد کنارگذر جنوبی شهر بافق به جاده سیرجان، توجه به معادن و صنایع موجود در شهرستان به انجام مسئولیت اجتماعی خود که طبق قانون باید وظایف خود را انجام دهند که اگر نظارت و اقدام شود بخش زیادی از مشکلات مردم و جوانان حل می‌شود.

بافق، زادگاه وحشی بافقی

شهر بافق زادگاه شاعر پرآوازه قرن دهم هجری قمری کشورمان (وحشی بافقی) در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد واقع شده و به بهشت معادن استان شهرت دارد که مهمترین آن سنگ آهن، فسفات آسفوردی، سرب، روی، اورانیوم، منگنز، و سنگ‌های مرمریت تزئینی است.

امام زاده ظهیرالدین یا شمس الدین عبدالله ابن موسی ابن جعفر(ع)، مسجد جامع، معدن سنگ آهن چغارت و مراحل فراوری سنگ آهن، میدان خان، خانه وحشی بافقی، قاضی میرجعفر، باغ تیتو، پارک آهن‌شهر، گردشگاه آبشار، اقیانوس چشم نواز شن‌های روان صادق آباد و پتکستان (کمپ کویری شن و شادن بافق)، قلعه باقرآباد و قطرم، شادکام، شمال آباد، آب مرغون، چنار کهنسال ( ۹۰۰ ساله) روستای باجگان و نخلستان های به هم پیوسته از مهمترین اماکن و جاذبه‌های دیدنی شهرستان بافق به شمار می‌رود.

دستان زنان و مردان هنرمند حصیرباف بافق از شاخ و برگ و الیاف درختان خرما آثاری خلق می کنند که در نوع خود بی نظیر است و بهترین سوغات شهرستان برای مسافران نوروزی محسوب می شود.

هم اکنون سه هزار و ۳۳۰ هکتار در بافق زیرکشت خرما قرار دارد و نخلستان های منظم و برافراشته در کنار یکدیگر منظره زیبا و چشم نواز را به وجود آورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha