دستگیری لیدرهای اغتشاشات در بهشت زهرا (س) تهران/کلاهبرداری با همراه بانک جعلی 

تهران - ایرنا - سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۱۳ نفر از لیدرهای ناآرامی‌های اخیر در بهشت زهرای تهران خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با شروع اغتشاشات در کشور، رسانه‌های معاند و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی به طرق مختلف بارها و بارها با شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی و موج‌سواری در فضای مجازی و القای حس ناامنی در جامعه سعی در ملتهب کردن و تشویش اذهان عمومی و تحریک جوانان و نوجوانان برای حضور میدانی در آشوب‌های شهری را داشته که البته هربار این نقشه‌های شوم دشمن با بصیرت و درایت مردم همیشه آگاه و بصیر ایران و البته اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در مجموعه‌های امنیتی و انتظامی کشور، بی‌اثر و خنثی شده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: با ناامید شدن گروهک‌های ضد انقلاب و عناصر داخلی و خارجی آنها از اهدافشان در اغتشاشات اخیر، رسانه‌های معاند و وابسته به این گروهک‌ها، هر از چندگاهی به بهانه‌های مختلف اقدام به انتشار فراخوان‌هایی در سطح فضای مجازی برای ایجاد فتنه‌های جدید و به اصطلاح خودشان به منظور جلوگیری از خاموش شدن کامل آتش اغتشاشات در بستر شبکه‌های اجتماعی کرده که در همین راستا اواخر هفته گذشته نیز عده‌ای فریب خورده با تحریک همین شبکه‌های معاند، فراخوان‌هایی را به بهانه حضور در مراسم چهلم یکی از کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر در بهشت زهرای تهران صادر کردند که با سو استفاده و موج‌سواری شبکه‌های ماهواره‌ای همراه شد.

در ادامه این اطلاعیه، عنوان شده است: تعدادی آشوب‌طلب با متاثر شدن از همین فضای مسموم رسانه‌ای سعی در ایجاد بلوا و آشوب و ناامنی و همراه کردن افراد حاضر در مراسم را داشتند که با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران شناسایی و در چند عملیات غافلگیرانه در صحنه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: برخی از عناصر دستگیر شده در این فراخوان ضمن تحریک مردم به تجمع غیرقانونی و اقدامات هنجارشکنانه افرادی بودند که با تهیه بنزین و مواد آتش‌زا سعی در تخریب و آتش زدن سازمان‌یافته اموال و اماکن عمومی و دولتی و تعرض به جان و مال مردم را داشتند.

سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در این اطلاعیه تاکید کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با کسانی که قصد ایجاد مزاحمت و بر هم زدن نظم عمومی برای مردم و شهروندان را داشته باشند به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

کشف ۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق در جنوب تهران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۰ هزار نخ سیگار در جنوب تهران خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۲ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: روز گذشته عملیات کلانتری ۱۱۷ جوادیه حین گشت زنی در محله به انبار مغازه‌ای که رفت و آمدهای نامتعارفی داشتند، مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی‌های قضایی، مالک انبار را شناسایی و به وی مراجعه می‌کنند، افزود: متهم به محض مشاهده ماموران، قصد فرار از روی دیوار را داشت که دستگیر و در بررسی اولیه از داخل انبار ۲۰ هزار نخ قاچاق فاقد مجوزهای قانونی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۳ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و خرید و فروش و توزیع سیگار خارجی و قاچاق در بازار تهران و محله جوادیه اعتراف کرد.

کشف بیش از ۲ کیلو تریاک در پایانه شرق

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سوداگر در پایانه مسافربری شرق و کشف ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ صادق ضرونی افزود: در پی دریافت اخباری مبنی بر ورود بسته ای مواد مخدر از مرزهای شمال شرق کشور به تهران در پوشش مسافر رسیدگی به موضوع و دستگیری سوداگر مرگ را تیمی از ماموران کلانتری این محل برعهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی به محل ورود متهم در پایانه مسافر بری شرق پی بردند، افزود: ماموران نامحسوس در محل مورد نظر حاضر شدند و به محض مشاهده متهم که از اتباع کشور همسایه بود، او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

ضرونی اضافه کرد: در بررسی اولیه از داخل کیف وی مقدار ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و متهم ۳۰ ساله به جرم خود و قاچاق مواد مخدر از مرزهای شمال شرقی کشور اعتراف کرد.

دستگیری لیدرهای اغتشاشات در بهشت زهرا (س) تهران/کلاهبرداری با همراه بانک جعلی 

دستگیری سارقان حرفه‌ای شرق تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای خانه‌های شهروندان در شرق تهران خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار داشت: با وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهروندان در شرق تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران به دنبال تجمیع پرونده‌های یادشده بلافاصله راهی صحنه‌های جرم شدند و در تحقیقات میدانی پی بردند که ۲ سارق حرفه‌ای در ساعت‌های خاص (یک تا پنج بامداد) با بالا رفتن از بالکن یا تخریب درب، وارد خانه‌ها شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش مال باختگان کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌ های علمی هویت ۲ سارق سابقه دار را شناسایی کردند و در ادامه موفق به ردیابی مخفیگاه‌های آنها در جنوب و شرق تهران شدند.

ولیپور گورزی گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در ۲ عملیات منسجم و ضربتی دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده حرفه‌ای و سابقه دار هستند، افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۶ فقره سرقت از خانه‌های شهروندان به ارزش تقریبی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شرق تهران اعتراف کردند.

دستگیری لیدرهای اغتشاشات در بهشت زهرا (س) تهران/کلاهبرداری با همراه بانک جعلی 

کلاهبرداری با همراه بانک جعلی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که با استفاده از همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۴۰۰ میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد، برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناخودآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند، افزود: موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و متخصصان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و بکارگیری اقدامات تخصصی مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این شیاد سایبری مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از طی تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی اظهارداشت: این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده اظهار داشت یک نرم افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کردم و با این روش از بیش از ۱۵ نفر از شهروندان حدود هفت میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه‌ خود هموطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را فقط از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌ وجوگر استفاده نکنند، شهروندان همچنان می‌توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.: ir به صورت آنلاین با کارشناسان ما در میان بگذارند.

دستگیری سارقان میلیاردی خانه‌های شمال تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقان ۳۰ میلیارد ریالی خانه‌های شمال تهران خبر داد.

وی اظهار کرد: دی ماه جاری، زن جوانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه و عنوان کرد هنگامی که از محل کار به خانه بازگشته متوجه شکستگی درب و سرقت اموال با ارزش و قیمتی خانه‌اش شده از سوی افرادی ناشناس شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی پس از تشکیل پرونده و اظهارات مالباخته در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی خانه شاکی شدند و با آغاز تحقیقات میدانی پی بردند، ۲ سارق جوان به خانه مورد نظر دستبرد زده و متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی در مرحله اول با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت سارقان سابقه‌دار را شناسایی کردند و متوجه شدند آنها از خانه‌های دیگری در شمال تهران نیز اقدام به سرقت کردند.

ولیپور گودرزی تصریح کرد: همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی مخفیگاه متهمان را با روش‌ های علمی و تحقیقات گسترده شبانه‌روزی در جنوب تهران ردیابی کنند و بی درنگ وارد عمل شوند.

وی افزود: کارآگاهان خیلی زود متهمان را با دستور مقام قضایی دستگیر کردند و موفق به کشف اموال سرقتی از مخفیگاه آنها شدند که در ادامه نیز سارقان به جرم سه فقره سرقت از خانه‌ شهروندان در شمال تهران به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه مالخری که اموال سرقتی را از متهمان خریداری کرده بود بازداشت شده است، افزود: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha