۶۰ درصد از یادمان‌های شهدای گمنام خراسان رضوی تکمیل شده است

مشهد-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۲۹ یادمان شهدای گمنام در استان حدود ۶۰ درصد معادل ۷۶ یادمان تکمیل شده و بقیه در حال ساخت بوده و یا هنوز عملیات ساخت آنها آغاز نشده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یادمان های شهدای گمنام استان در بوستانهای عمومی، پادگانها و مراکز نظامی، اماکن اداری، گلزار شهدا و اردوگاه ها و مراکز آموزشی از جمله دانشگاه ها ساخته شده است که البته بیشتر این یادمانها در بوستانها و اماکن عمومی است.

وی ادامه داد: تاکنون پیکر مطهر ۳۴۲ شهید گمنام دفاع مقدس در ۱۲۹ نقطه سراسر استان تدفین و ۲۴۰ مزار، دارای یادمان ساخته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: مطابق آخرین آئین های تدفین صورت گرفته، هفته گذشته پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس در نقاط مختلف استان تشییع و در چند نقطه از شهرهای مشهد، تربت حیدریه، نیشابور و ششتمد به خاک سپرده شد.

یوسفعلی زاده افزود: از مجموع ۵۳ یادمانی که هنوز تکمیل نشده، عملیات عمرانی نیمی از آنها ۹۰ درصد پیشرفت داشته و عملیات اجرایی در بخش عمده نیم دیگر آنها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر مزارهایی که طی هفته گذشته ۱۲ شهید گمنام در آنها دفن شده است عملیات عمرانی سه یادمان به جا مانده از قبل نیز هنوز آغاز نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha