۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 84991157
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

صف کپسول گاز در جنوب کرمان +فیلم

۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 84991157
صف کپسول گاز در جنوب کرمان +فیلم

جیرفت- ایرنا- اهالی جنوب استان کرمان به دلیل نبود لوله کشی گاز مجبور به استفاده از کپسول هستند که علاوه بر سختی هر بار حمل کپسول‌های سنگین بیشتر مواقع باید مدت‌ها نیز در صف معطل بمانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اهالی منطقه می گویند صف های طولانی در این منطقه دیگر به رویه معمول تبدیل شده است؛ از صف های بنزین و گازوئیل گرفته تا صف کپسول گاز.

مردم معتقدند کمبود عرضه از جمله مهمترین دلایل این وضعیت است زیرا میزانی از گاز که توزیع می شود به دلیل اتمام زودهنگام به بسیاری از شهروندان نمی رسد.

در این میان برخی کارمندان نیز معترض هستند که باید در طول ساعات اداری و با گرفتن مرخصی و معطلی، کپسول گاز خود را تهیه کنند در غیر این صورت احتمال اینکه بتوانند در بعدازظهر آن را تهیه کنند بسیار ضعیف است.

صرفنظر از ضرورت گرمایش در فصل زمستان، تهیه یک وعده غذای مردم نیز به وجود این کپسول ها بستگی دارد که اگر به هر دلیل نتوانند آن را یک روز تهیه کنند برای وعده های اصلی هم دچار مشکل می شوند.

ویدئویی از صف طولانی برای تهیه کپسول های گاز در شهرستان رودبارجنوب به دست ایرنا رسیده که درباره آن از فرماندار این شهرستان سئوال کردیم که علت آن را افزایش تقاضا و کمبود عرضه متناسب با آن توسط تنها عرضه کننده این شهر دانست و تاکید کرد: با گفت و گوهایی که صورت گرفته مشکل اخیرا رفع و توزیع کننده متعهد شده توزیع مناسب داشته باشد.

علی پرورش در مورد صف های بنزین هم اظهار کرد: با تغییر محل تامین بنزین شهرستان از استان هرمزگان به کرمان، این مشکل هم حل شده است.

کاهش دما و افزایش تقاضا

محمدعلی پورابوالقاسم رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان جیرفت هم درباره علت کمبود کپسول گاز گفت: با کاهش دما تقاضا برای استفاده از گاز مایع هم افزایش می یابد اما در جیرفت ما شاهد صف نیستیم.

وی افزود: بارها گفته ایم که توزیع باید الکترونیکی و بر اساس سهمیه درنظر گرفته شده صورت گیرد تا شاهد کمبود کپسول و صف به دلیل توزیع خارج از شبکه نباشیم.

این درحالی است که نانوایی ها هم در جنوب کرمان از کپسول گاز استفاده می کنند که به دلیل نبود کپسول گاهی مجبور به تعطیلی نانوایی می شوند و این امر هم به شکلی دیگر بر مشکلات این منطقه می افزاید.

لوله اصلی گاز سراسری نزدیک به پنج سال است که به مناطق جنوبی استان کرمان رسیده اما هنوز بسیاری از مناطق از آن بی بهره اند که ایرنا در گزارش های دیگر به آن جداگانه خواهد پرداخت؛ اما اینک وضع موجود این است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha