۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 84990534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین قدردانی از مادران و همسران شهدای پاکدشت برگزار شد

پاکدشت - ایرنا - همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) مادر علمدار دشت کربلا و روز تکریم مادران و همسران شهدا، روز جمعه با برگزاری مراسمی، از مادران و همسران شهدای بخش شریف‌آباد پاکدشت قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار شهرستان پاکدشت در این مراسم گفت: حضرت ام البنین (س) پس از شهادت حضرت زهرا (س) وظیفه تربیت فرزندان و نگهداری از خاندان عصمت و طهارت (ع) را به بهترین نحو بر عهده گرفت و فرزند برومند ایشان حضرت ابوالفضل (ع) از دامن این شیرزن تاریخ اسلام، در دشت کربلا ایثار و عشق به ولایت را به منصه ظهور رساند.
محسن اردستانی افزود: امروز نیز مادران و همسران و همسران شهدا، ا ز شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت با تأسی به حضرت ام‌البنین (س) در سخت‌ترین شرایط انقلاب اسلامی و تاریخ سراسر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی بر شهادت فرزندان و همسران خود صبر پیشه کرده و خط سرخ شهادت را امتداد دادند.
وی اظهار داشت: همسران و مادران شهدا در راه اعتلای ارزش‌های اسلامی با خداوند متعال معامله کردند، تمام سختی‌ها را برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تحمل کرده و همواره فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دادند از این رو، تکریم آنان وظیفه تمامی افراد جامعه از مردم تا مسئولان است.
اردستانی خاطرنشان کر: امروز جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد و تکریم مادران و همسران شهدا، یکی از راه‌های زنده نگاه داشتن این فرهنگ برای مقابله با توطئه دشمنان قسم خورده نظام است.
امام جمعه شهر شریف‌آباد پاکدشت نیز در این مراسم گفت: تقدیر از خانواده معظم شهدا، تکریم فرهنگ ایثار و شهادت است، فرهنگی که می‌تواند شبیخون فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام که اصل نظام را هدف قرار داده خنثی کند.
حجت الاسلام قاسم خداپرست افزود: مادران و همسران شهدا در راه اعتلای اسلامی، تمام هستی و پشتوانه خود را فدا کردند و تکریم و از مقام و جایگاه آنان وظیفه‌ای است که باید در تمام ایام سال به آن اهتمام داشت.
در پایان این مراسم از مادران و همسران شهدای بخش شریف‌آباد پاکدشت تقدیر شد.
پاکدشت در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۴۴۰ شهید و هزار و ۱۰۰ جانباز تقدیم اسلام کرده است.
شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و ۳۵۰ هزارنفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha