۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84989974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتفاع برف در ۲ شهر کردستان به ۱۵ سانتی‌متر رسید

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان تا اوایل هفته آینده، گفت: در شبانه روز گذشته ارتفاع برف در شهرهای کامیاران و زرینه به ۱۵سانتی متر رسید.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارتفاع برف در دیواندره ۱۴سانتی‌متر، بیجار و بانه هر کدام ۱۰سانتی‌متر، هزارکانیان ۹ سانتی‌متر، سنندج و سقز هرکدام هشت سانتی‌متر و قروه و مریوان هرکدام پنج سانتی‌متر گزارش شد.

وی افزود: بیشترین میزان آب حاصل از بارندگی را نیز در شهرهای مریوان با ۱۶ میلی‌متر، کامیاران ۱۵ میلی‌متر و بانه و دهگلان با ۱۴میلی‌متر داشتیم و موچش و حاجی‌ممدان با ۱۱ میلی‌متر، بیجار، گل‌تپه و سلین با ۱۰ میلی‌متر، سنندج، سقز و زرینه با ۹ میلی‌متر، یاسوکند، بهارستان و قاملو با هشت میلی‌متر، آویهنگ، هزارکانیان با ۶ میلی‌متر و قروه و بابارشانی با پنج میلی‌متر در رده‌های بعدی قرار داشتند.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان همچنین به ادامه بارش‌ها در استان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بارش‌ها طی امروز و روزهای جمعه و شنبه در سنندج و بخش شرقی استان در حد احتمال است و بخش غربی از جمله بانه، مریوان، سروآباد و غرب سقز، دیواندره و غرب کامیاران شرایط بارش را دارند.

وی به دمای هوای استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: دمای هوای استان از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده در همین محدوده باقی‌ خواهد ماند اما از روز دوشنبه دمای هوا چهار تا پنج درجه‌ کاهش می یابد.

پناهی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته نیز بهارستان با منفی ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین و مریوان و سروآباد با هفت درجه گرمترین نقاط استان بودند و دمای هوای سنندج نیز بین منفی ۲ و یک درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha