سومار با ۳۲ میلی‌متر، پربارش‌ترین شهر کرمانشاه در شبانه‌روز گذشته بود

کرمانشاه - ایرنا - رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سومار با ۳۲ میلی‌متر بارندگی پر بارش‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

«سعید قاسمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از سومار، شهرهای کرند غرب با ۲۸ و جوانرود با ۱۸ میلیمتر بارندگی در رتبه های بعدی پربارش ترین نقاط استان و سنقر و کلیایی نیز با ۱.۵میلی متر بارندگی کمترین میزان بارش را در استان در این مدت داشته اند.

وی افزود: میزان بارندگی شهر کرمانشاه نیز در شبانه‌روز گذشته ۱۱ میلیمتر گزارش شده است.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، هرچند موج اصلی از سامانه ناپایدار از جو استان خارج شده است؛ اما امواج ثانویه این سامانه، کماکان تا روز یکشنبه هوای استان را تحت تاثیر داشته مجدداً بارش های پراکنده ای از باران و برف عمدتاً برای نواحی شمالی استان در پی خواهند داشت.

قاسمی اظهار کرد: بارش، افزون بر ارتفاعات، گردنه ها و نواحی سردسیر، ممکن است در مناطق معتدل نیز به شکل رگبار برف مشاهده گردد.

وی افزود: با توجه به وجود رطوبت در سطوح پایین جو، همچنان شرایط برای تشکیل مه، بخصوص در اوایل روز و در نواحی کوهستانی و مرطوب فراهم است همچنین؛ تا اوایل هفته آینده، دمای هوا در غالب نقاط استان تغییرات چندانی نخواهد داشت.

قربانی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته قصرشیرین با ۱۶ درجه بالای صفر گرمترین و کوزران و ماهیدشت با چهار یک درجه زیر صفر سردترین نقاط استان بودند.

وی بیان کرد: در همین مدت دمای هوای کرماشاه نیز بین ۲ تا هفت درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در پی ورود این سامانه بارش زا به استان ، اداره کل هواشناسی کرمانشاه نسبت به بارش برف و باران و وزش باد شدید هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha