۱۵ دی ۱۴۰۱، ۲:۲۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84989610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل: ۷.۹۱ میلیون اوکراینی به کشورهای اروپایی پناه برده‌اند

تهران- ایرنا- آژانس پناهجویان سازمان ملل گزارش داد که ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز جنگ روسیه تا سوم ژانویه ۲۰۲۳ بیش از ۷.۹۱ میلیون اوکراینی به کشورهای اروپایی پناه برده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، این آژانس چهارشنبه اعلام کرد که از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۱۷ میلیون اوکراینی از کشور خارج شدند که بیش از ۹.۱ میلیون نفر به کشورشان بازگشته‌اند.

در این گزارش آمده است :از مجموع پناهندگان بیش از ۲ میلیون و ۸۵۲ هزار نفر به روسیه، حدود یک میلیون و ۴۵۳ هزار نفر به لهستان، بیش از یک میلیون و ۲۱ هزار نفر به آلمان، حدود ۴۷۷ هزار نفر به جمهوری چک، بیش از ۱۷۳ هزار نفر به ایتالیا، حدود ۱۶۵ هزار نفر به اسپانیا، بیش از ۱۵۲ هاز نفر به انگلیس، حدود ۱۴۹ هز ار نفر به بلغارستان، بیش از ۱۱۸ هزار نفر به فرانسه، حدود ۱۰۷ هزار نفر ۷۸۶ به رومانی، حدود ۱۰۶ هزار نفر به اسلواکی و بیش از ۱۰۲ هزار نفر نفر به مولداوی رفته‌اند.

کمتر از یکصد هزار نفر نیز به کشورهای دیگری پناه برده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فوریه گذشته با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سپس عملیاتی نظامی که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha