۱۴ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۰۴
کد خبرنگار: 2693
کد خبر: 84989536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دکل حفاری برای تعمیرات اساسی راهی کشتی‌سازی ایزو ایکو می‌شود

بندرعباس - ایرنا - دکل حفاری سحر (Sahar۱) با عقد قرارداد بین مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و شرکت حفاری شمال برای انجام تعمیرات اساسی و بازسازی کامل راهی ایزوایکو خواهد شد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا از حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو، این قرارداد بازسازی در بازرسی ها، مذاکرات متعدد و مستمر فنی میان ۲ شرکت یادشده تنظیم و در جریان نشستی مشترک با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران عامل ۲ شرکت حفاری شمال و ایزوایکو امضاشد.

سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره ایزوایکو با قدردانی از حسن اعتماد شرکت حفاری شمال به پیمانکاران و کارشناسان داخلی فعال در حوزه صنعت دریایی کشور از جمله مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، گفت: ایزوایکو این فرصت را جهت اثبات توان و دانش مهندسان و متخصصان داخلی غنیمت می‌شمارد.

وی تاکید کرد: این مجموعه با همه توان، جهت انجام پروژه با بهترین کیفیت و در چهارچوب برنامه زمان بندی شده قرارداد، اقدام خواهد کرد.

مرتضی پاکروان ربیس هیات مدیره شرکت حفاری شمال نیز بر استفاده از توانمندی های ایجاد شده در زمینه بازسازی سکوهای حفاری دریایی توسط شرکت‌های توانمند داخلی از جمله مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و بهره مندی از توان و تجارب ملی و بومی که توسط متخصصان و کارشناسان در این حوزه کسب شده است، تاکید کرد.

لازم به ذکر است ایزوایکو بازسازی و تعمیرات ریگ های حفاری؛ مدرس (۱۳۹۲)، مپنا۱ (۱۳۹۲ و ۱۳۹۶)، سینا۱ (۱۳۹۳)، پاسارگاد ۱۰۰ (۱۳۹۵)، DCI۱ و (۱۳۹۶)، سحر۲ (۱۳۹۸) و اکومودیشن ریگ دنا۱ (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) را در کارنامه خود دارد.

تعمیرات هر ریگ حفاری علاوه بر ایجاد ۴۰۰ شغل به‌طور میانگین، از خروج میلیون ها دلار ارز نیز جلوگیری می‌کند. تعمیرات هر ریگ حفاری علاوه بر ایجاد ۴۰۰ شغل به‌طور میانگین، از خروج میلیون ها دلار ارز نیز جلوگیری می‌کند.

تعمیر ریگ های حفاری به عنوان سازه هایی مهم راهبردی در زمینه توسعه میادین نفت و گاز کشور نیاز به دانشی تخصصی و پیشرفته دارد که در گذشته به‌طور کامل خارج از کشور انجام می شد، ایزوایکو در جهت حفظ منافع ملی کشور در این زمینه با ورود به بازار تعمیرات این گونه سازه ها و بومی سازی دانش، امروز به عنوان هاب تعمیرات ریگ‌های حفاری شناخته می‌شود.

گفتنی است انجام مطلوب پروژه بازسازی سکوهای پیشرفته حفاری از این دست موفقیتی استراتژیک و راهبردی برای کشور محسوب شده که باتوجه به اهمیت دکل های حفاری دریایی برای تولید نفت و گاز از میادین مشترک، از آن‌ها به عنوان سرمایه‌ای بزرگ و ارزشمند برای میهن اسلامی نگهداری و استفاده می‌شود که ایزوایکو با ورود به این شاخه و بومی سازی این دانش، از تعمیرات فراتر رفته و به حوزه ساخت اینگونه سکوها نیز ورود کرده و به زودی شاهد ساخت نخستین سکوی حفاری ساخت داخل به دست مهندسان توانمند ایزوایکو خواهیم بود تا کشور به طور کامل در این زمینه خودکفا و بی نیاز از خارج مرزها گردد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها