فرماندار: اسناد توسعه ۱۱ روستای دامغان در دست تدوین است

سمنان- ایرنا- فرماندار دامغان گفت: اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۱۱ روستای این شهرستان تا پایان امسال در دست تدوین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بندرآبادی روز چهارشنبه به خبرنگاران بیان کرد: سال گذشته اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۱۰ روستا تصویب شد و تا پایان سال نیز اسناد ۱۱ روستا تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: اسناد توسعه سه روستای توچاهی، ورکیان و حسن آباد در جلسه اخیر تدوین و برنامه ریزی اسناد توسعه و اشتغال‌زایی مورد بررسی قرار گرفت.

بندرآبادی تصریح کرد: شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان، جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محوری در روستاها، از مهمترین اهداف تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها است.

فرماندار دامغان خاطرنشان کرد: در تدوین این سند همه مزیت‌های اقتصادی روستا شامل کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: از ابتدای ابلاغ برنامه ششم توسعه و آغاز تدوین اسناد مذکور، برای ۵۳ روستای شهرستان دامغان سند توسعه تهیه و به تصویب نهایی رسیده است و تلاش می شود تا پایان بهمن ماه سال جاری سند پیشنهادی هشت روستای دیگر در جلسات کارگروه بررسی و تصمیم گیری شود.
فرماندار دامغان گفت: تهیه و تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۱۵ روستای باقیمانده نیز در سال آینده در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر در ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان قرار دارد.

این شهرستان دارای ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha