دارنده طلای امیدهای جهان: انتخاب ستاره کشتی فرنگی جهان سلیقه‌ای بود

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای کشتی فرنگی امیدهای جهان اعتقاد دارد که اتحادیه جهانی جانبدارانه، ستاره کشتی فرنگی جهان را انتخاب کرده است.

سیددانیال سهرابی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به اشاره به انتخابِ ستاره کشتی فرنگی جهان از سوی اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۲ اظهار کرد: من به دنبال نامزدی در این رویداد نبودم بلکه این تقدیر بود که نامم در فهرست نهایی پنج نفر قرار گرفت که خدا روشکر می‌کنم این افتخار نصیبم شد. اما در خصوص برگزیده نشدنم باید به بحث سلیقه‌ای بودن در این موضوع اشاره کنم که در نهایت ادموند نازاریان بلغارستانی (فرزند آرمن نازاریان) به برترین کشتی‌گیر فرنگی جهان برسد.

اتحادیه جهانی کشتی اسامی پنج فرنگی کار برتر جهان برای کسب عنوان ستاره سال ۲۰۲۲ جهان را معرفی کرد. سیددانیال سهرابی فرنگی‌کار جوان ایران که چندی پیش در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان به مدال طلای جهان در وزن ۶۷ کیلوگرم رسید همراه با ادموند نازاریان (بلغارستان)، نیهاد گولوزاد (جمهوری آذربایجان)، فاتیح بوزکورت (ترکیه) و تورپال بیسلطانوف (دانمارک) نامزدهای کسب این عنوان بودند.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان ادامه داد: خداروشکر مسابقات لیگ تمام شد و با آماده‌تر از مسابقات امیدهای جهان در میادین دیگر حاضر شوم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمرینات خود را در شهر اندیمشک زیر نظر مربیان پیگیری می‌کنم تا بتوانم با حضور در تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب کرواسی (۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه) بهترین نتیجه را بدست آورم و نظر مثبت کادر فنی را نیز جلب کنم.

سهرابی در خصوص روند رو به رشدش در سال جاری، توضیح داد: برای این پیشرفت باید از رییس فدراسیون و کادر فنی تشکر کنم که حمایت زیادی به این ورزش داشتند. تاکنون تنها کمک‌ به قهرمانان از سوی علیرضا دبیر انجام شده است. با توجه به اینکه در رقابت‌های جوانان و امیدها و جام جهانی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی بوده و توانستم ۳ نشان طلا را برای کشورم بدست آورم ولی از سوی مسئولان استان خوزستان و شهرستان اندیمشک بیشتر وعده دیدم تا حمایت!

وی با گلایه از مسئولان این استان نسبت به حمایت از ورزشکاران بیان کرد: بیشتر هزینه‌های ورزش قهرمانی‌ام از سوی خانواده تامین شد و برای اینکه جوانان بتوانند با پشتکار در میادین مختلف بدرخشند لازمه آن، کمک‌ و حمایت مسوولان است.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان، خوزستان را قطب کشتی فرنگی ایران دانست و گفت: مهم‌ترین برنامه من حضور در المپیک و کسب مدال طلا برای کشور و استانم است، چراکه با این ظرفیت و سن می‌توانم نخستین مدالم را در آوردگاه المپیک کسب کنم. ماه آینده در تورنمنت رنکینگ‌دار کرواسی شرکت خواهم کرد تا بتوانم ضمن شایستگی جواز حضور در ترکیب کشتی را در رقابت‌های قهرمانی آسیا بدست آورم.

سهرابی ادامه داد: با توجه به اینکه۶۷ کیلوگرم وزن المپیکی است، به طور قطع ۲ مدعی جدی، پیش روی خود خواهم داشت. مهم‌ترین حریفانم در این وزن محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک توکیو و رضا عباسی قهرمان کشور هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha