استاندار مازندران: ولایت پذیری، دلیل ماندگای شهید سلیمانی است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: آن چیزی که باعث شد تا شهید سلیمانی برای همیشه نامش ماندگار بماند ولایت پذیری آن شهید والامقام است.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در گفت و گویی افزود: شهید سلیمانی هیچگاه تلاش نکرد که خودش قهرمان باشد بلکه در طول عمرش تلاش کرد گمنام بماند و در اوج فعالیت های اجتماعی و ماموریتی که داشت، قهرمان ملت شد. ‎

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران قهرمانان زیادی پرورش پیدا کردند، ادامه داد: در دهه اول انقلاب اسلامی قهرمانان نامداری هم در دفاع مقدس و هم در انقلاب اسلامی داشتیم که برخی از شخصیت های بزرگ و روحانیون موثر با توجه به اثرگذاری که داشتند توسط جریانات ضد انقلاب ترور شدند.

استاندار مازندران گفت: شهدای قهرمانی را جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است که برخی از این شخصیت ها تبدیل به شخصیت های فرا منطقه ای شدند و در معادلات جهانی و داخلی نام این شهدا مطرح شد همچون شهید زین الدین, شهید باکری, شهید همت و شهید باقری که نامدار شدند.

وی افزود: به نظر حقیر بعد از صدر اسلام تاکنون شهیدی به قهرمانی سردار سلیمانی تاکنون ندیدیم، بطوریکه در یک نظرسنجی ۹۷ درصد مردم ایشان را قهرمان نامیدند که براساس این افکار سنجی مردم شهید سلیمانی را قهرمان محسوب کردند.

حسینی پور ادامه داد: شهادت یکی از بالاترین ارزش های اسلام عزیز است و شهادت با امام حسین(ع) معنی پیدا کرده و به نوعی شهادت انسان ساز و هدایت گر جامعه است که دشمن هر چقدر عملیات انجام می دهد و تلاش می کند الگوی شهادت را بین جوانان تغییر بدهد نمی تواند چرا که اسلام با شهادت زنده است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: رفتار حاج قاسم سلیمانی با جامعه نشات گرفته از ارتباط نزدیک ایشان با رهبر معظم انقلاب و مجذوب در ولایت بود به طوریکه بسیاری از منش های ایشان منبعث از شخصیت امام و رهبری بود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی در عصر حاضر شخصیتی بی نظیر است که دلیلش این است که این سردار دلها از زمان عقب نبود و دلیل ماندگاری شهید سلیمانی این بود که پا به پای ولایت حرکت می کرد و ولایت پذیری ایشان زبانزد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha