نگاهی به کارنامه فجر سپاسی  شیراز در نیم فصل لیگ دسته یک

شیراز- ایرنا- تیم فجرشهید سپاسی شیراز که پس از سقوط از لیگ برتر دچار تغییر و تحول زیادی درکادر مدیریتی، فنی و بازیکنان شد در پایان  لیگ دسته یک فصل جاری با قرار گرفتن در رده سوم جدول جایگاه نسبتا خوبی را کسب نکرد برای همین هم هواداران این تیم باسابقه کمی احساس نگرانی می کنند.

به گزارش خبرنگارایرنا ، کلا رقابت های این فصل فوتبال چه در دسته یک و چه لیگ برتر از کیفیت خوبی برخوردار نیست و به نظر می رسید فوتبال باشگاهی در ایران دچار یک بیماری شده که اگر فکری به حال آن نکنند به کما خواهد رفت.

حال مسابقات باشگاهی خوب نیست،عدم حضور تماشاگران

ضمن اینکه تیم ملی هر کشوری بر گرفته از مسابقات منظم و با کیفیت باشگاههاست که تیم ملی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انتظارات را بر آورده نکرد و بهترین فرصت را برای صعود به مرحله دوم از دست دادند، هر وقت حال مسابقات باشگاهی در هر کشوری خوب باشد، حال تیم ملی آن کشور ‌خوب خواهد شد ضمن اینکه عدم حضور تماشاگران هم از کیفیت مسابقات کم کرده است.

بهر حال زرد پوشان تیم فجرشهید سپاسی در پایان نیم فصل لیگ دسته یک پس از انجام ۱۶ بازی ۶ برد، هشت مساوی ، ۲ باخت ۱۵ گل زده و ۱۰ گل خورده با ۲۶ بازی در رده سوم جدول ایستاد و فاصله این تیم با صدر جدول که تیم شمس آذر قزوین است هشت امتیاز است که می شود این فاصله را جبران کرد مشروط به اینکه تیم درهرسه جناح تقویت شود.

این تیم با زدن ۱۵ گل چهارمین خط حمله لیگ پس از تیم های شمس آذر قزوین،‌ استقلال خوزستان و خیبر خرم آباد دارد و برای تیمی که می خواهد به لیگ برتر صعود کندآمار خوبی نیست.

همچنین فجریها با خوردن ۱۰ گل چهارمین خط دفاع لیگ را دارند که این آمار هم نمی تواند برای شاگردان مهدی رجب زاده سرمربی این تیم آمار خوبی باشد.

فرهاد طیبی پور و یوسف بهزدای دو دروازه بانی بودند که برای این تیم در نیم فصل بازی کردند هر چند به نظر به می رسد بهزادی پور با بیشترین بازی درون دروازه قرار گرفته تا اعتماد سرمربی تیم را به خود جلب نماید.

نگاهی به کارنامه فجر سپاسی  شیراز در نیم فصل لیگ دسته یک
حال مسابقات باشگاهی خوب نیست

بازیکنان تیم

حسن مهربان، علی آل کثیر، رضا خانی، محمد عرفان معصومی، ‌سعید زارع، مجید تاجیک ، محمد رضا خدری، ‌محمد آژیر، داوود رجبی، محمد امیدی فرد،‌ رضا آقابابایی، آرام عباسی، برهان عابد، ابوالفضل بابایی، حمید ملکی و حامد بحیرایی بازیکنانی بودند که در ترکیب تیم فجر در نیم فصل به میدان آمدند و بیشترین بازی را داشتند.

علی آل کثیر با زدن ۵ گل بهترین گلزن تیم فجر در پایان دور رفت است،‌همچنین محمدعرفان معصومی، ابوالفضل بابایی و حسین مهربان مردان ۲ گله این تیم هستند و محمد آژیر، سعید زارع ، رضا آقابابایی و محمدرضا خدری هم یک گل به ثمر رساندند که آمار ۱۵ گل زده این تیم را نشان می دهد و اینکه هشت بازیکن در تیم گلزنی کردند آمار خوبی است.

لزوم تقویت تیم در نیم فصل

فجریها برای اینکه بخواهند تا پایان مسابقات که ۱۶ بازی دیگر باقی مانده است به عنوان مدعی و کسب سهمیه لیگ برتر باشند لازم است در خط دفاع، ‌میانی و حمله نیز تقویت شوند و از بازیکنانی استفاده کنند که بتوانند برای این تیم به ویژه در دور برگشت که بازیهای سخت ترمی شود گره گشا باشند.

آرامش در تیم

آن چه که تیم فجر نسب به دوره گذشته که در لیگ برتر حضور داشت تفاوت دارد،‌ آرامش بوده که بر این تیم حاکم شده است، همدلی در بین مدیریت، کادر فنی و بازیکنان نقطه قوت این تیم بوده است اما تیمی که قرار است به لیگ برتر صعود کنند نیاز دارد از بازیکنان با کیفیت و با تجربه تری استفاده کند.

حمایت فرمانده سپاه فارس

آن چیزی که در این چند سال گذشته برای تیم فجر قوت قلب محسوب می شده حمایت همه جانبه سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر است که حمایت خوبی از تیم کرده است و این انتظار هم وجود دارد که تیم فجر دوباره اوج گیرد و به لیگ برتر باز گردد.

فجریها نباید شخصیت دسته یکی پیدا کنند

فجریها که در فصل گذشته لیگ برتر پس از حدود هفت سال به سطح اول فوتبال کشور باز گشتنند نباید دوباره شخصیت دسته یکی پیدا کند و اگر آنها نتوانند در پایان این فصل لیگ به دسته برتر صعود کنند دوباره بر اساس عادت همان شخصیت دسته یکی پیدا می کنند برای همین هم در نیم فصل دوم باید تیم را تقویت کنند تا دوباره به لیگ برتر که آرزوی هواداران است راه یابد.

خروج تیم وحدت مشهد همان تیم پدیده شهرخودرو لیگ برتری از جدول مسابقات موجب شد نظم مسابقات به هم بخورد ضمن اینکه خروج این تیم بیشتر به ضرر تیم فجرشد چرا که این تیم را با زدن ۱۱ گل و کسب سه امتیاز برده بود اما با جدا شدن تیم وحدت باید گفت فجریها بیشتر ضرر کردند.

تعطیلی مسابقات

تعطیلی حدود یک ماه تیم های لیگ دسته یک به دلیل حضور تیم ملی در جام جهانی هم موجب شد تیم های لیگ دسته یکی با افت مواجه شوند به ویژِه تیم هایی همچون فجر که تا پیش از شروع جام جهانی نتایج خوبی کسب کرده بود و حتی در صدر جدول هم قرار داشت.

تا پیش از شروع نیم فصل دوم که قرار است از ۲۸ دیماه شروع شود فجریها این فرصت را دارند که تیم را با استفاده از بازیکنان خوب تقویت کنند و باید زودتر دست به کار شوند چرا که بازیکنان خوب جذب تیم هایی می شود که قدرت مالی بیشتری دارند از این رو باشگاه فجر باید زودتر دست به کار شود.

تیم فجردر شروع دور برگشت ۲۸ دیماه در شیراز میزبان ون پارس اصفهان است که در میانه جدول قرار دارد.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته یک ۱۷ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۲ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست سوم در سال ۱۴۰۲ کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می شوند.

آرمان گهر سیرجان، خلیج فارس ماهشهر و چوکای تالش سه تیم انتهای جدول هستند و خطر سقوط آنها را تهدید می کند هر چند تا پایان مسابقات هنوز ۱۶ بازی باقی مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha