۱۳ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۲۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84988396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش سازمان ملل به هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی 

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی سازمان ملل به هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در خصوص اقدام وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی گفت: دبیرکل سازمان ملل همیشه بر اهمیت عدم تغییر وضعیت در اماکن مقدس تاکید کرده است.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل از همه طرف ها می خواهد از انجام اقداماتی که منجر به افزایش تنشها پیرامون اماکن مقدس می شود، خودداری کنند.

فرحان حق در خصوص اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در توییتی اعلام کرده مردم یهودی حق دسترسی به تمام مناطق سرزمین های اشغالی را دارند، گفت: ما از همه طرف ها می خواهیم به سمت مذاکره در خصوص راهکار دو دولتی حرکت کرده و از هرگونه لفاظی که این مسیر را به مخاطره می اندازد، خودداری کنند.

این مقام سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره اقدامات کره شمالی نیز اظهار کرد که ما به صورت مکرر از کره شمالی خواسته ایم به مذاکرات خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره بازگردد و ما همچنان از این کشور می خواهیم از انجام اقداماتی که برخلاف این تلاشها است، خودداری کنند.

معاون سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوال دیگری درباره پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل نیز گفت که ایران با استفاده از مکانیسم های قبلی هزینه خود در سازمان ملل را پرداخت کرده است.

فرحان حق درباره ادعاهای اوکراین علیه ایران نیز گفت که دبیرکل سازمان ملل در گزارش اخیر خود به مساله پهپادها در اوکراین پرداخته است و اطلاعات دیگری در خصوص آن در اختیار ندارد.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه رزیم صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشته است و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین کشورهای عربی ازجمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند.

کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را یک حرکت تحریک آمیز ارزیابی کردند.

پیش از این مصر و سازمان ملل متحد دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه تعرّض بن گویر به مسجد الاقصی هشدار دادند.

جنبش حماس نیز در پیام خود به طرف‌های میانجی مصری و سازمان ملل متحد اعلام کرده است: اقدام بن گویر، انفجار خشم فلسطین را در پی خواهد داشت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha