۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84988032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چرخش غرب به سوی منابع طبیعی آفریقا همزمان با بحران اوکراین

تهران-ایرنا- سفیر آنگولا در مسکو گفت: کشورهای غربی در نتیجه بحران اوکراین، به سمت منابع آفریقا گرایش یافته‌اند و علاقمند به توسعه همکاری اقتصادی با این منطقه هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، آگوستا داسیلوا کونا (Augusto da Silva Cunha) سفیر آنگولا در مسکو، در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک از گرایش غرب برای همکاری با آفریقا سخن گفت.

سفیر آنگولا در روسیه درباره اوضاع ناشی از درگیری بین روسیه و اوکراین گفت: کشورهای غربی اکنون به معنای واقعی به سمت کشورهای آفریقایی از جمله آنگولا گرایش یافته اند تا همکاری اقتصادی با این منطقه را گسترش دهند. ما و کشورهای غربی هر دو می دانیم که منابع طبیعی فراوانی در آفریقا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنگولا و دیگر کشورهای آفریقایی به طور مکرر برای شرکت در مجامع مختلف مانند مجمع تجاری آمریکا و آفریقا، اجلاس سران آفریقا- فرانسه، مجمع همکاری چین-آفریقا و غیره دعوت می شوند. این نشان می دهد که منابع لازم برای بقای بیشتر در آفریقا وجود دارد.

اسپوتنیک نوشت: آنگولا بعد از نیجریه و موزامبیک یکی از بزرگترین ذخایر گاز را در آفریقا را دارد. ذخایر گازی این کشور به میزان ۳۰۸ میلیارد مترمکعب است و این کشور همچنین از ذخایر قابل توجه نفت به میزان تقریبی ۷ میلیارد دلار برخوردار است.

ولادیمیر تاراروف (Vladimir Tararov) سفیر روسیه در آنگولا در ماه مه ۲۰۲۲ گفت به رغم طرح های دیپلمات های اروپایی،آنگولا هنوز نم‌ تواند جایگزینی برای گاز روسیه برای اروپا باشد زیرا فاقد زیرساختارهای لازم است.

کشورهای غربی به دنبال عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در ۲۴ فوریه، تحریم های جامعی را علیه این کشور اعمال کردند. اتحادیه اروپا متعهد شده اند به وابستگی کشورهای این منطقه به ذخایر انرژی روسیه پایان دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha