۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 5261
کد خبر: 84988006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

متن و حاشیه اجتماع بزرگ تهرانی‌ها در پاسداشت سومین سالگرد سردار دلها

تهران- ایرنا- اجتماع مردم تهران برای بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش در مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یاران شهیدش در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، جانبازان، میهمانان بین‌المللی، سفرای کشورها، مسئولان عالی کشوری و لشکری و شخصیت‌های بین‌المللی حضور داشتند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، زینب سلیمانی و فرماندهان جبهه مقاومت هم در این آیین سخنرانی کردند.

در این مراسم که با حضور پرشور مردم تهران برگزار شد، از ساعتی پیش از آغاز رسمی مراسم شبستان و محوطه بیرونی مصلی تهران مملو از جمعیت و عاشقان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که با در دست داشتن تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای حادثه فرودگاه بغداد برای ابراز ارادت به مقام شامخ این شهدا خود را به مصلی تهران رسانده بودند.

کربلایی حسین طاهری مداح اهل بیت نیز در این مراسم با مداحی و سر داد رجزهای حماسی به ذکر فضائل و ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

شعر مداحی اصلی حسین طاهری از ابیات زیر تشکیل شده بود و حاضران ایستاده و با در دست داشتن پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران آن را زمزمه می‌کردند.

« اسوه بزرگ اهل ایمانی قاسم سلیمانی

سردار سید شهیدانی قاسم سلیمانی

نابودگر لشکر سفیانی قاسم سلیمانی

تو رهرو مسیرهای صعبی قاسم سلیمانی

قدرت نیروهای حشد شعبی قاسم سلیمانی

رفیق سید حسن نصرالله قاسم سلیمانی

فدایی سید علی در این راه قاسم سلیمانی

جانفدای اسلامی و ایرانی قاسم سلیمانی

تو مجاهدی و مرد میدانی قاسم سلیمانی

شمشیر حزب الله لبنانی قاسم سلیمانی

ای عزیز سید خراسانی قاسم سلیمانی

تو زنده ای زنده تر از هر روزی قاسم سلیمانی

مثل حسین کشته پیروزی قاسم سلیمانی

مقاومت به نام تو می نازد قاسم سلیمانی

کار سپاه کفر را می‌سازد قاسم سلیمانی

جان فدا جانم به فدات

خون تو شده سیل خروشانی قاسم سلیمانی

جانم به تو این غرش طوفانی قاسم سلیمانی

نام تو شده چه تیغ برانی قاسم سلیمانی

تو هنوز هم معرکه گردانی قاسم سلیمانی»

«علم از دست علمدار نیافتد هرگز یا علی حیدر
پرچم مالک و عمار نیافتد هرگز یاعلی حیدر

بیرق حیدر کرار نیافتد هرگز یا علی حیدر

برقرار است و پابرجاست روح انتقام در دلهای ما
می شویم ما انشالله مثل ابومهدی شهید عاشورا
ما عشاق کربلایم کوه در برابر طوفان هاییم
ما با حقیم با مولاییم سربازان لشکر عاشوراییم

** آیت الله سیستانی حاج قاسم و ابومهدی را عامل پیروزی برابر تروریست‌ها می‌دانست

پس از مداحی حسین طاهری، نخستین سخنران مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، جانشین حشدالشعبی و جایگزین شهید ابومهدی مهندس در این سازمان یعنی ابوفدک محمداوی بود.

ابوفدک در این مراسم گفت: سید محمدباقر صدر می گفت در شخصیت امام ذوب شوید همانطور که ایشان در اسلام ذوب شدند. حاج قاسم سلیمانی در تحولات اخیر منطقه نقش اساسی داشت.

وی تاکید کرد: درست است که دغدغه اصلی حاج قاسم فلسطین بود ولی همیشه دغدغه لبنان و عراق را داشت.

جانشین حشد الشعبی عراق ادامه داد: آیت الله سیستانی حاج قاسم و ابومهدی را عامل پیروزی برابر تروریست‌ها می‌دانست و رئیس جمهور سابق آمریکا و رژیم صهیونیستی و کسانی که در ترور سردار سلیمانی همکاری کردند هرگز خواب راحتی نخواهند داشت

** مسئولان با در پیش گرفتن مرام شهید سلیمانی گره‌های زندگی مردم را باز کنند

پس از ابوفدک نوبت زینب سلیمانی دختر شهید حاج قاسم سلیمانی بود که برای سخنرانی پشت تریبون برود.

فرزند شهید سلیمانی تاکید کرد که آن چیزی که امروز از شهید سلیمانی به جا مانده، منش و مرام و مکتب این شهید عزیز است و این همان چیزی است که میتوانیم با بهره برداری از آن باعث رشد و تعالی ملت ایران و همه امت اسلام شویم.

زینب سلیمانی با بیان اینکه بهترین گواه این منش، وصیتنامه و کارنامه عملی این شهید است، گفت: امسال آن چیزی که از این وصیتنامه برجسته شد همان عبارت جان من هزاران بار فدای شما است که اندیشه و جایگاه مردم نزد شهید سلیمانی را نشان می‌دهد.

فرزند شهید سلیمانی با بیان اینکه باید این سوال را مطرح کرد که چرا شهید سلیمانی جان خود را فدای ملت می‌کرد؟ اظهار داشت: شهید سلیمانی مردم را مردم پرافتخار و سربلندی می دانست، شهید سلیمانی مردم ایران را مردم پرافتخاری می دانست که جان و مال و عزیزان خود را خالصانه برای اسلام و ایران فدا کردند.

وی در پایان عنوان کرد: آنچه امروز اهمیت دارد این است که تمام مسئولان راه و مرام شهید سلیمانی را در پیش گرفته و گره های بزرگ و کوچک زندگی مردم را با فداکاری باز کنند و زندگی و آینده بهتری را برای مردم رقم بزنند.

پس از فرزند شهید سلیمانی، رئیس جمهور برای سخنرانی به پشت تریبون رفت که با فریادهای «صل علی محمد یاور رهبر آمد» مردم همراه بود.

** رئیسی: انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است/ قاتلان و مسببان راحت نخوابند

رئیس جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه در یک بستر تحولی همواره این رویش وجود دارد و انسان‌های فرهیخته، مجاهد و اثرگذار در بستر نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد و پرورش یافته و خواهند یافت، افزود: نکته دیگر در عرصه تحول جهاد تحول در میدان است که شهید سلیمانی در این جهت بسیار برجسته بود. اقداماتی که سردار سلیمانی در میدان انجام داد اقداماتی منحصر به فرد بود. 

وی بیان کرد: ساختارسازی که در میدان انجام داد، رویشی که در نیروهای مقاومت در منطقه انجام داد به شکلی بود که برای او سنی، شیعه، مسلمان، مسیحی، ایزدی، لبنانی و فلسطینی، یمنی و سوری و ایرانی و افغانی فرقی نداشت برای او یک نکته محور بود و آن دفع شر و فساد بود.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: سردار سلیمانی حقیقتا نماد وحدت و همبستگی بود، هم سردار سلیمانی نماد وحدت و همبستگی بود و هم شهید سلیمانی نماد وحدت و همبستگی است. در قرن بیستم کسانی که می‌خواستند انقلابی فکر یا عمل کنند نام برخی انقلابیون دنیا از جمله چگوارا را می‌بردند اما در عصر امام خمینی، امام به عنوان نماد مبارزه با ظلم و استکبار و نماد آزادگی معرفی شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی قدس درباره انتقام از خون شهید سلیمانی خطاب به جمع حاضر در مصلای تهران تاکید کرد: امروز سردار سلامی و سردار قاآنی اعلام کردند، آمریکایی‌ها بدانند از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و اجازه دهید از جانب همه شما اعلام کنم خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و بدانند انتقام خون شهید سلیمانی حتمی‌ است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان نخواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: کشور در حال پیشرفت را که با این شهادت ها نه کند می شود نه متوقف؛ تصور کرده‌اند با این شهادت‌ها، ضربه ها و جنایت‌ها می‌توانند حرکت ملت ایران را کند کنند زهی خیال باطل! ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول خواه خود ادامه خواهند داد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور اظهار داشت: در این دو ماه اعلام کردیم شما ملت ایران را نشناخته‌اید و بسیار دچار اشتباه در محاسباتی شده و می‌شوید.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده‌ایم ملت ایران را بشناسید و این ملت را با ملت‌های دیگر و این نظام را با نظام‌های معمولی در دنیا قیاس نکنید.

وی افزود: گفتید که ملت ایران را می‌شناسید اما باز فتنه و توطئه می‌کنید جنگ ترکیبی راه می‌اندازید با این همه باز شکست دنبال شکست نصیب‌تان می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha