۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84987784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرامستان باغ رضوان اصفهان تا ۵۰ سال آینده ظرفیت دفن اموات  دارد

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: آرامستان باغ رضوان تا حدود ۵۰ سال آینده برای دفن اموات این خطه گنجایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی حاجیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این آرامستان که از اول اردیبهشت سال ۶۳ تاسیس شد تاکنون ۱۶۴ هزار نفر از اموات را در خود جای داده است و حفظ و نگهداری تخته فولاد به عنوان یکی از اصلی ترین قبرستان های تاریخ تشیع دلیل اصلی احداث آن بود.

وی اضافه کرد: این آرامستان با دارا بودن سه بخش(فاز) شامل قطعات یک تا ۴۵ ، ۵۰ تا ۶۶ و ۷۰ تا ۸۹، یک هزار و ۲۵۰ هکتار مساحت دارد که اکنون ۳۰۵ هکتار آن مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ۲۱ شهید خدمت و سلامت، پنج شهید گمنام به همراه ۷۶ نفر از علما در این آرامستان به خاک سپرده شده اند.

حاجیان ادامه داد: قطعه ایثارگران یا همان قطعه۲۲ و قطعه نام آوران نیز از دیگر بخش‌هایی است که برای رزمندان، هنرمندان و چهره‌های شناخته شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ۱۶۴ هکتار فضای سبز در آرامستان باغ اصفهان وجود دارد که به عنوان کانون اصلی جنگلی در شرق اصفهان به شمار می رود و نقش بسزایی در کاهش انتشار ریزگردها و انتقال آن به شهر دارد .

مدیرعامل آرامستان‌های شهرداری اصفهان حداقل و حداکثر قیمت قبور را یک میلیون و هفتصد و ۲۳ میلیون تومان(در قطعات یک تا ۴۵) اعلام کرد و گفت: پیش فروش هر قبر قیمت هر یک آنها به علاوه پنجاه درصد بیشتر است، از سوی دیگر قبر رزرو و فروش مخفی حقیقت ندارد.

حاجیان افزود: سازمان باغ رضوان مبلغ بیشتری نسبت به آنچه شورای شهر تصویب کرده است، دریافت نمی‌کند، همچنین ترویج خیرات بدون در نظر گرفتن استفاده اختصاصی آن در فقط در آرامستان از جمله مباحثی است که در این جا دنبال می شود.

وی ادامه داد: احداث تصفیه خانه و استفاده آب برای درختان غیر مثمر، احداث نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلووات ای، تبدیل لامپ‌های روشنایی از ۲۵۰ به ۱۰۰ وات از جمله اقدامتیست که در این مدت دنبال شده است.

مدیرعامل آرامستان‌های اصفهان با بیان اینکه با انجام شماری طرح ها مصرف انرژی در این محل کمتر شده است، گفت: مصرف برق در این مجموعه ۳۵، آب شرب ۳۲ درصد و آب های زیرزمینی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

حاجیان افزود: ارائه سند الکترونیکی قبور، استفاده از دیزل ژنراتور برای تولید برق در سالن تطهیر و و سامانه الکترونیکی دیگر پروژه های مفید این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه سرقت سنگ قبر در باغ رضوان گزارش نشده است، اظهارداشت: البته در سرقت قاب آلومینیومی ۵۵ فقره دستگیری داشتیم و این تعداد سال قبل ۳۰۰ فقره بود.

مدیرعامل آرامستان‌های اصفهان با بیان اینکه مجموعه آمادگی همکاری برای با خادمان افتخاری را دارد، تصریح کرد: در مبحث دیگر نیز افراد می توانند پیشنهاد همکاری افتخاری خود را ارائه کنند.

حاجیان خاطرنشانکرد: شماره تماس ۱۵۳۰ به صورت شبانه‌روزی برای پاسخ به سوالات و همچنین اعزام خودرو حمل متوفیان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی اصفهان دارای ۴۳ آرامستان محلی است که ۱۸ موردشان فعالند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha