۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 84987703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای ریاستی لیبی خواستار توافق برگزاری انتخابات شد

تهران- ایرنا - شورای ریاستی لیبی در واکنش به بیانیه شورای عالی این کشور مبنی بر شرکت نکردن در نشست ۱۱ ژانویه که قرار بود در آن برای برگزاری انتخابات توافق شود، بار دیگر خواستار برگزاری این انتخابات شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شورای ریاستی لیبی اعلام کرد که شورای عالی کشور علیرغم استقبال قبلی و بدون ارائه دلیل، از شرکت در نشستی که قرار بود برای گفت وگو و نزدیک شدن گروه ها به یکدیگر باشد، صرف نظر کرده است.

به نوشته اسپوتنیک، شورای ریاستی لیبی اعلام کرد که بار دیگر درخواست از مجلس نمایندگان و شورای عالی کشور برای عمل به مسئولیت های میهنی خود و غلبه بر مشکلات و برآورده کردن انتظار همه مردم لیبی را که همانا برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری است، تکرار می کند.

شورای عالی کشور لیبی، دیروز ( دوشنبه) به از سرگیری گفت وگو با مجلس نمایندگان برای توافق بر سر یک مبنای قانون اساسی جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس قانونگذاری و شرکت نکردن در نشست «غدامس» در تاریخ ۱۱ ژانویه رای داد. این نشست به دعوت «محمد المنفی» رئیس شورای ریاستی لیبی برنامه ریزی شده بود.

در همین حال شورای ریاستی لیبی اعلام کرد که نشست سه جانبه با مجلس نمایندگان و شورای دولتی ۱۱ ژانویه در غدامس برگزار می شود و هدف از آن ، آماده سازی جهت برگزاری یک کنفرانس ملی برای آشتی با حضور همه گروه ها بدون استثناء است.

«نجوه وهیبه» سخنگوی شورای ریاستی لیبی نیز در اظهاراتی، دلیل ادامه بحران در لیبی را تکمیل نشدن مراحل انتقالی و برگزار نشدن انتخابات دانست.

وی گفت: شورای ریاستی ابتکار عملی را برای برطرف کردن رکود سیاسی در لیبی و یافتن راه حل های فوری برای اختلافات مربوط به مسیر انتخاباتی کشور آغاز کرده است.

هم اکنون در لیبی دو دولت در سر کار است و هریک خود را دولت قانونی می داند. الدبیبه رئیس دولت وحدت ملی لیبی است که برآمده از توافقنامه‌های سیاسی زیر نظر سازمان ملل در بیش از یکسال پیش است و در آن سو، پارلمان لیبی که در منطقه طبرق در شرق لیبی مستقر است، به فتحی پاشاغا به عنوان نخست وزیر در ماه مارس گذشته رای اعتماد داد اما در مقابل، الدبیبه تحویل قدرت به پاشاغا را نمی‌پذیرد و می‌گوید که قدرت را تنها از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، به یک دولت منتخب تحویل خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha