۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 84987581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توچال میزبان جام جهانی پارااسکی شد

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 84987581
توچال میزبان جام جهانی پارااسکی شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل مجموعه ورزشی توچال گفت: این مجموعه اسفند ماه امسال میزبان جام جهانی پارااسکی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، روح‌الله امداد روز سه‌شنبه در نشست خبری با گرامیداشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی، درباره آمادگی این مجموعه برای میزبانی از مسابقات، اظهار کرد: پس از بازدید راشد الماجد رییس کمیته پارالمپیک آسیا از این مجموعه، میزبانی جام‌جهانی پارااسکی در اسفند به ایران واگذار شد. در این رقابت‌ها ۵۵ کشور شرکت می‌کنند.

امداد درباره توافقات با فدراسیون اسکی گفت: همواره مجموعه توچال خود را بازوی فدراسیون اسکی می‌داند. سال گذشته انتخابی المپیک در این پیست برگزار شد و همواره در رویدادهای مختلف در کنار اسکی بودیم. به دنبال تبلیغ مجموعه ورزشی توچال نیستیم، بلکه به دنبال آن هستیم تا همه مردم از این نعمت استفاده کنند. به نوعی نرخ‌گذاری کردیم تا عموم که تصور می‌کنند اسکی رشته گرانی است، استفاده کنند. برای افراد کم بضاعت هم خدماتی در نظر داریم اما باید این موضوع اطلاع رسانی شود.

مدیر مجموعه ورزشی توچال گفت: سهامدار ما با توجه به برنامه‌ها، تدابیر خوبی اتخاذ کرده و در راستای افزایش سرمایه کمک کرده تا برای نوسازی خطوط اقدام کنیم. ۱۸ کیلومتر مسیر کوهنوردی است و در طول مسیر خدمات رایگان ارایه می‌شود.

امداد ادامه داد: در طول سال بیش از ۴ میلیون نفر از این مجموعه استفاده می‌کنند و رکورد فروش تل‌کابین را در چند هفته اخیر شکستیم. در حوزه اقتصادی مشکلات جدی داریم و یکی از ارکان مهم در رشد اقتصادی توجه به صنعت گردشگری است و اگر توچال به‌عنوان قطب گردشگری معرفی شود می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک‌ترین پیست اسکی به شهر در دنیا، توچال است، افزود: شاید این جذابیت را در جاهای دیگر نداشته باشیم و در هر ایستگاه سه درجه دمایی متفاوت در توچال داریم. دیپلمات‌ها و سفرا نظرات جذابی نسبت به مجموعه توچال دارند. در ۲۵ سال گذشته تغییرات اساسی در تل‌کابین داشتیم. برای عملیات عمرانی به دلیل سرما، فقط چهار ماه در طول سال فرصت داریم.

مدیرعامل مجموعه تفریحی‌ورزشی توچال عنوان کرد: توچال تنها پیست بین‌المللی ایران نیست؛ اما طول و عرض و اختلاف‌ها را پیست ما دارد و مجدداً گواهی‌نامه تمدید شد و این موضوع کمک می‌کند تا رویدادهای بین‌المللی را برگزار کنیم.

وی یادآور شد: در دو هفته گذشته بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از خطوط ما استفاده کردند. در سال گذشته چهار هزار و ۳۰۰ متر حفاری زیر دکل‌ها داشتیم. سه دستگاه الکتروموتورز را خریداری و نصب کردیم. در ایستگاه هفتم همیشه بحران داشتیم و ظرفیت این ایستگاه از ۵۰ نفر به ۳۰۰ نفر و ایستگاه پنجم از ۶۰۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر افزایش‌ یافته است.

امداد خاطرنشان کرد: بسیاری از بحران‌ها را مدیریت کردیم و در ایستگاه پنجم محوطه‌سازی خوبی انجام دادیم. سرمایه‌گذاری ما تا ۱۵۰ میلیارد تومان به دلیل نوسانات ارزی افزایش‌یافته است. تلاش ما این است عموم مردم تهران بتوانند از امکانات ما استفاده کنند. قیمت مصوبه برای تل کابین بیش از ۳۰۰ هزار تومان و از شنبه‌ها ۱۹۰ هزار تومان است.

وی افزود: توچال بهترین پیست آموزشی کشور است و عرض بسیار خوبی است. سال گذشته دو دستگاه تله اسکی طراحی کردیم و به پیست اسکی دیگر فروختیم و این اتفاق خوبی بود.

امداد همچنین با اشاره به اینکه تلفات انسانی در مجموعه توچال سال گذشته به صفر رسید، گفت: ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در این مجموعه با افراد خبره تشکیل شده است. ٥٧ مورد عملیات امداد و نجات داشتیم و تلفات کاهش چشمگیری داشت. کوهنوردان ارتفاعات و شرایط جوی را بررسی کنند زیرا این ارتفاعات می‌تواند یک قتلگاه باشد. اگر مه شدید داریم و  بارندگی و برف شدید است نباید صعود کنند.

توچال قطب گردشگری خواهد شد

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha