مدیرعامل آبفا:اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب کاشان  نیازمند توجه ملی است

کاشان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت:محدوده اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب کاشان ۷۰۰ کیلومتر است و تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که تامین این مبلغ نیازمند توجه ملی است.

محمدرضا اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب کاشان یک طرح بزرگ عمرانی است و عملیات اجرایی آن سال ۱۳۸۵ آغاز شد و تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار کرد:هدف از اجرای طرح یادشده حفظ سلامت مردم است ،داشتن سیستم جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب از استانداردهای یک شهر و شاخص‌های مهم زیست‌محیطی به شمار می‌رود و تکمیل طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب کاشان ضرورت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان بیان کرد: در سال ۱۳۹۰ با پیگیری های انجام شده اعتباری به مبلغ ۶۲ میلیون یورو از فاینانس خارجی و از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی دریافت شد و طی چهار سال، ۳۵۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی از طرح فاضلاب کاشان اجرا شد.

اسدی گفت:اگر مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان امسال به این طرح اختصاص یابد،تکمیل آن پنج سال زمان می برد.

وی افزود:در حال حاضر وضعیت اعتبارات عمرانی به شکل قطره چکانی بوده و برای تکمیل این طرح نیازمند توجه ویژه در سطح ملی هستیم،هرچند برای توسعه طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب کاشان،مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان را در قالب بیع متقابل، مجوز دریافت کردیم و این یعنی متقاضی که منطقه ویژه اقتصادی کاشان است، درخواست پساب فاضلاب دارد و به جای آن باید با سرمایه گذاری شبکه فاضلاب کاشان را تکمیل کند.

وی اظهار کرد: طبق این بیع متقابل به مدت ۲۰ سال پساب فاضلاب را در اختیار سرمایه گذار می گذاریم و او هم باید در قبال آن کار کند و طبق این قرارداد، برای سال آینده به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان کار طراحی کرده ایم.

اسدی سلامت و بهداشت محیط، استفاده از پساب فاضلاب در فضای سبز شهری و صنعت و صرفه‌جویی در مصرف آب شرب را از مزایای اجرای شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کاشان ذکر کرد و افزود: لازمه این کار توجه ویژه مسئولان در سطح ملی به طرح یادشده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha