آیا بحرین به کرانه باختری دوم تبدیل می شود؟

تهران – ایرنا –منابع خبری از نقشه جدید رژیم صهیونیستی در بحرین برای خرید خانه با بکارگیری دلال ها به منظور اجرای پروژه های شهرک سازی در شهر منامه پایتخت این کشور جهت اسکان هرچه بیشتر صهیونیستها خبر دادند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «مرآه البحرین» در اطلاعات نگران کننده ای اعلام کرد: برخی از بحرینی های ساکن شهرک "عیسی" و منطقه "سار" تماس هایی از سوی دلالان جهت خرید خانه هایشان به قیمت های بالا دریافت کرده اند؛ به گونه ای که این دلالان به هر یک از مالکان بحرینی مبلغ ۵۰۰ هزار دینار برای خرید خانه اش پیشنهاد داده اند.

این پایگاه افزود: این دلالان که برخی از آنان دارای تابعیت کشورهای عربی همچون مصر هستند، با شماری از شهروندان بحرینی تماس گرفته و به آنان پیشنهاد مبالغ بسیار هنگفتی دادند و پس از بررسی به عمل آمده در مورد ماهیت مشتریان، دلالان گفتند که خرید به نفع یکی از شرکت ها است و یکی از دلالان اعتراف کرد که مشتریان نهایی این خانه ها، یهودیان هستند.

یک شهروند بحرینی در تماس صوتی به نقل از یکی از دوستان خود گفت که یکی از دلالان تاکید داشت که یهودیان مناطقی را به طور کامل به هر قیمت که شده، خریداری خواهند کرد.

این تحولات پس از آن صورت می گیرد که در ماه ژوئیه گذشته فاش شد که حکومت حاکم آل خلیفه در بحرین به طور رسمی طرحی دارد که بر اساس آن می خواهد منطقه قدیمی شهر منامه پایتخت بحرین را یهودی سازی کند.

به نوشته مرآه البحرین، حکومت آل خلیفه با همکاری طرف های یهودی به عنوان حامیان مالی یهودی سازی منامه در نظر دارد که تقریبا ۴۰ درصد محله های قدیمی پایتخت را به معابر و ساختمان ها و نمادهای یهودی تبدیل کند که از باب البحرین آغاز شده و با گذر از خیابان المتنبی تا کنست یهودی را در برمی گیرد.

این پایگاه افزود: طرح یهودی سازی منامه در نظر دارد یک محله یهودی با نمادهای یهودی برپا کند که اولین نشانه های آن از ساخت یکی از هتل های جدید در نزدیکی ناحیه باب البحرین در حال هویدا شدن است و این محله در آینده تا خیابان امام حسین (ع) و قلعه پلیس ادمه خواهد یافت.

آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع تقلید شیعیان بحرین پیشتر با صدور بیانیه ای صحت خبر یاد شده را تایید کرده و طی آن فروش منزل و یا زمین به یهودیان را حرام اعلام کرد.

شیخ عیسی قاسم خطاب به مردم بحرین گفت : ای مردم عزیز بحرین خانه ها و زمین های خود را در ازای دریافت قیمت آنها از یهودیان به فروش نرسانید زیرا با این کار خود دین و تاریخ و میهن و حال حاضر و آینده تان را تسلیم آنها کرده اید.

مردم بحرین نیز بارها علیه عادی سازی روابط حکومت آل خلیفه با رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده اند. آخرین مورد یکشنبه هفته گذشته در اعتراض به عادی سازی روابط منامه با تل آویو و برگزاری جشن یهودی موسوم به «حانوکا» در بحرین به خیابان ها آمده و علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

مردم بحرین با وجود حضور نیروهای پلیس با برگزاری راهپیمایی، شعارهایی علیه رژیم اشغالگر اسرائیل و در مخالفت با برگزاری این جشن توسط شهرک نشینان صهیونیست در منامه سر دادند.

مقامات بحرین و رژیم صهیونیستی سپتامبر ۲۰۲۰ با حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کاخ سفید توافق نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

این اقدام موجب خشم مردم انقلابی بحرین، ملت های مسلمان منطقه و سیاستمداران و شخصیت های دینی در جهان اسلام شد و آنها چنین اقدامی را محکوم و خیانت به آرمان فلسطین دانستند.

کارشناسان سیاسی معتقدند که رژیم صهیونیستی با توجه به ماهیت و خوی اشغالگری و توسعه طلبی خود تهدیدی برای هر کشوری است که در آنجا رخنه می کند. این رژیم جعلی که اساسا بر پایه اشغال فلسطین تشکیل شد، در طول سالها به اشغالگری ادامه داده و اراضی بیشتری از فلسطینی ها را غصب کرده است. جلوه بارز آن نیز روند رو به افزایش شهرک سازی در کرانه باختری و قدس در طول این سالها بوده است. براساس آخرین آمارها، رژیم صهیونیستی با غصب تدریجی زمین های فلسطینی ها در کرانه باختری و قدس بیش از 400 شهرک صهیونیست نشین ایجاد و یک میلیون شهرک نشین را در آنجا ساکن کرده است و بین آن می رود که همین روند را به طور خزنده در بحرین آغاز و آن را گسترش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha