افزایش ظرفیت گرمخانه‌های پایتخت/ پذیرش افراد بی سرپناه در فصول سرد سال

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از آمادگی گرمخانه‌ها برای فصل سرما خبر داد و گفت: با توجه به افزایش مراکز ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان متجاهر، ظرفیت گرمخانه‌ها نیز افزایش یافته است.

سید احمد علوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت گرمخانه‌ها در شهر تهران اظهار داشت: هر سال با نزدیک شدن به فصل سرما طبیعی است مراجعات به گرمخانه ها بیشتر شودو بخشی از این مراجعان کارتن خواب ها و معتادین متجاهر هستند و بخشی هم کسانی هستند که به هر دلیلی وضعیت مناسبی برای تهیه فضا و مکان ندارند و برخی شب ها را در گرمخانه ها میزبان آنها هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منظور آماده شدن برای ورود به اوج سرما و پذیرایی بهتر از این هموطنان آسیب دیده از گرمخانه شوش و مجموعه هرندی و خیابان های اطرافش در منطقه ۱۲ بازدیدی داشتیم، گفت: نقطه ضعف هایی وجود دارد که سازمان خدمات اجتماعی و شهرداری منطقه باید آن را رعایت کنند و بیشتر این موارد مربوط به پیمانکارانی است که سازمان خدمات اجتماعی شهرداری کار را به آنها سپرده است.

علوی ادامه داد: سازمان خدمات اجتماعی و شهرداری منطقه در روزهای گذشته با همکاری پیمانکاران این نقاط ضعف را برطرف کرده و اوضاع در گرمخانه ها مناسب است؛ نکات بهداشتی در گرمخانه ها به خوبی رعایت می شود و در ایام کرونا نیز در گرمخانه ها مشکلات بهداشتی نداشتیم و در بحث غذا و موضوعات این چنینی هم وضعیت مناسب بود.

وی گفت: برای جلوگیری از ایجاد مشکل در فصل سرما برای کسانی که به هر دلیلی به گرمخانه ها مراجعه نمی کنند و یا معتادان متجاهری که برای رفتن به گرمخانه ها احساس خطر می کنند؛ اتوبوس هایی اختصاص یافته که هر شب در ساعت ۲۲ در میادین اصلی و محل اجتماع این افراد، مستقر می شوند و خدماتی را ارائه می کنند.

علوی با بیان اینکه تعدادی خودرو ون نیز طراحی شده که در میادین اصلی به این افراد خدمات ارائه می دهند، اظهار داشت: ون های جمع آوری نیز در شبهای سرد با همکاری نیروی انتظامی برای جمع آوری اقدام می کنند.

وی افزود: این ون ها بر اساس پیامی که شهروندان عزیز از طریق ۱۳۷ به همکاران ما منتقل می کنند، افراد آسیب دیده را جمع آوری و به گرمخانه ها منتقل می کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با آمادگی که در سازمان خدمات اجتماعی و مناطق ۲۲ گانه شهرداری ایجاد شده است؛ در فصل سرما مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ خودرو داشتیم اما امسال خودروها به چهل خودرو افزایش یافته است، اظهار داشت: سال گذشته گشت در مناطق خاص بود اما امسال در تمام مناطق گشت داریم و با توجه به افزایش مراکز ماده ۱۶ برای نگهداری معتادین متجاهر ظرفیت گرمخانه ها نیز افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha