روسیه: نگران احیای نفوذ آمریکا در افغانستان هستیم

تهران- ایرنا - ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت کشورش هنوز هم نگران احیای نفوذ آمریکا در افغانستان است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری جمهور، ضمیر کابلوف در تازه ترین مصاحبه با روزنامه هندو گفت که کرملین نگران تلاش‌های آمریکا برای احیای نفوذ و قابلیت‌هایش در افغانستان است.

کابلوف گفت: روسیه، به طور مشخص نگران تلاش‌های جاری آمریکا برای به دست آوردن توانایی کنترل و اعمال نفوذ بر وضعیت کنونی افغانستان و از جمله ایجاد تاسیسات نظامی در کشورهای همسایه است.

وی همچنین اقدامات طالبان علیه داعش را ستایش کرد و افزود روند به رسمیت شناخته شدن طالبان با اشتراک نمایندگان این گروه در نشست‌های منطقه‌ای از جمله روند مسکو در ماه نوامبر، آغاز شده است. اما، او فقدان مشروعیت داخلی طالبان را معضل اصلی در برابر به رسمیت شناختن این گروه توصیف کرد.

این مقام سیاسی روس خاطرنشان کرد: "به رسمیت شناخته شدن طالبان در سطح بین‌المللی به تطبیق شرایط از سوی کابل از جمله تکمیل روند مصالحه بین‌الافغانی، ایجاد ساختار فراگیر قدرت، محو تهدید تروریزم و موادمخدر و رعایت اصول بنیادین حقوق بشر بستگی دارد. "

با وجود این وی در این مصاحبه از عملکرد نصیر فایق، نماینده کنونی افغانستان در سازمان ملل به دلیل رای دادن به قطعنامه‌های ضد روسیه، ابراز نارضایتی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha