۱۲ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبر: 84986386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه افزایش نرخ تورم در اندونزی

۱۲ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبر: 84986386
ادامه افزایش نرخ تورم در اندونزی

تهران- ایرنا - داده های رسمی نشان می دهد نرخ تورم در اندونزی در ماه دسامبر ۲۰۲۲ اندکی افزایش داشته و از نرخ هدف بانک مرکزی این کشور برای هفتمین ماه متوالی بالاتر بوده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، درحالی که طی تعطیلات سال نو میلادی هزینه ها در کشور اندونزی بالاتر رفته است، داده های رسمی این کشور خبر از افزایش نرخ هدف تورم بانک مرکزی برای هفتمین ماه متوالی دارد. نرخ تورم سالانه در ماه دسامبر ۲۰۲۲ تا ۵.۵۱ درصد در مقایسه با نرخ ۵.۵۱ درصدی در ماه نوامبر افزایش یافت.

نرخ هدف بانک اندونزی از ۲ درصد به ۴ درصد افزایش داشته است. باوجود این بانک مرکزی این کشور در ماه دسامبر پیش بینی کرده بود نرخ تورم از ۵.۴ درصد بیشتر نشود. این بانک همچنین نرخ کلیدی سیاست گذاری را به نقطه پایه ۲۰۰ از ماه اوت تا دسامبر سال گذشته افزایش داد تا نرخ تورم را در سال ۲۰۲۲ کنترل کند.

«مارگو یووونو» رئیس اداره آمار اندونزی در کنفرانس خبری اعلام کرد قیمت ها در ماه دسامبر ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود در زمینه سوخت و انرژی، مسکن، قیمت پروازها و مواد غذایی از جمله برنج، تخم مرغ رسید.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ و درحالی که جهان در حال عبور از مشکلات اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا بود، تقریبا در تمام کشورها به ویژه کشورهای درحال توسعه بحران افزایش قیمت ها و نرخ تورم بوجود آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha