۱۲ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 84986374
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای اوکراین: تاسیسات انرژی در کی‌یف هدف حمله شبانه روسیه قرار گرفت

تهران- ایرنا- مقام‌های اوکراینی در دومین روز از سال نو میلادی ادعای ادامه حملات پهپادی روسیه به زیرساخت‌های حیاتی کی‌یف و مناطق اطراف آن را مطرح کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، ویتالی کلیچکو (Vitali Klitchko) شهردار کی‌یف اعلام کرد بر اثر حملات شبانه به پایتخت اوکراین، تاسیسات زیرساختی انرژی آسیب دیدند که این مساله به قطع برق و گرمایش در منطقه منجر شد.

فرماندهی نظامی شرق اوکراین همچنین مدعی شد که سامانه‌های پدافند هوایی در ساعات‌ اولیه روز دوشنبه، ۹ پهپاد را در آسمان دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) و زاپوریژیا (Zaporizhzhia) هدف قرار دادند.

روز گذشته نیز رسانه‌های اوکراینی ادعا کرده بودند که روسیه در نخستین ساعات سال نو، حملات هوایی و پهپادی خود را علیه زیرساخت‌های اوکراین را ادامه داده است.

بریجت برینک سفیر آمریکا در اوکراین در توییتی نوشت: «روسیه با سردی و ترس در ساعت‌های نخست سال جدید به اوکراین حمله کرد. به نظر نمی‌رسد پوتین متوجه باشد که اوکراینی‌ها از آهن ساخته شده‌اند.»

بنا بر این گزارش، رییس پلیس کی‌یف نیز در پیامی در تلگرام، تصویری از بقایای یک پهپاد منتشر کرد که بر روی آن دست‌خط تبریک سال نو به زبان روسی دیده می‌شد.

ولودمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین نیز با تکرار ادعاها درباره حملات پهپادی روسیه، روز گذشته اظهار داشت: نیروهای اوکراینی در نخستین شب سال نو ۴۵ پهپاد را مورد هدف قرار دادند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که روسیه بارها هر گونه حمله به مناطق مسکونی را رد کرده است.

بنا بر اعلام روسیه، حملات هوایی با هدف کاهش توان هجومی اوکراین صورت می‌گیرد، اما کی‌یف، هدف این حملات را تنها مردم و غیر نظامیان اعلام می‌کند.

در همین رابطه، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه یکشنبه شب گفت: نیروهای مسلح روسیه ۶ گروه خرابکار و شناسایی را در منطقه زاپوریژیا و جمهوری خلق دونتسک نابود کردند که این اقدام، برنامه‌های کی‌یف برای انجام حملات تروریستی علیه روسیه در آینده نزدیک را خنثی کرد.

به گزارش نیوزویک، وزارت دفاع اوکراین روز گذشته مدعی شده بود که تنها در دو روز گذشته یکهزارو ۴۷۰ تن از نیروهای روسیه در میدان جنگ کشته شدند که بر اساس این آمار، مسکو از آغاز جنگ در اوایل اسفند ماه تاکنون حدود۱۰۶ هزار و ۷۲۰سرباز خود را از دست داده است.

از زمان آغاز درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین در فوریه سال گذشته (بهمن ماه) بیش از ۱۰ ماه می‌گذرد و در این مدت اوکراینی‌ها با حمایت نظامی غرب، به این جنگ ادامه داده‌اند.

فرماندار منطقه بریانسک روسیه در مرز اوکراین امروز (دوشنبه) از حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی به تاسیسات برق این منطقه خبر داد و افزود که این حمله تلفات جانی نداشته است.

مسکو هفته گذشته نیز اعلام کرده بود که یک پهپاد اوکراینی را در نزدیکی یکی از پایگاه‌های بمب افکن دوربرد در عمق خاک روسیه سرنگون کرده که بر اثر این حمله سه پرسنل نیروی هوایی این کشور کشته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha