مسکو: برزیل آماده از سرگیری روابط با روسیه است

تهران-ایرنا- رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت: رئیس جمهور برزیل آماده از سرگیری روابط با مسکو در بسیاری از زمینه‌ها است.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، والنتینا ماتویِنکو رئیس شورای فدراسیون روسیه یکشنبه افزود: لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور جدید برزیل آمادگی خود را برای از سرگیری روابط روسیه و برزیل در زمینه افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی در حوزه‌های علمی، فنی، حفاظت از محیط زیست و زمینه‌های مختلف دیگر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه هر دو کشور ظرفیت زیادی برای تقویت همکاری دارند، تصریح کرد: روسیه و برزیل درباره اینکه جهان آینده بر اساس نظام چند قطبی منصفانه چگونه باید باشد، ایده یکسانی دارند.

ماتویِنکو که روز یکشنبه در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برزیل حضور داشت،با تاکید بر اینکه مسکو، برازیلیا (پایتخت برزیل) را شریک مهم و قابل اعتماد می‌داند، گفت: دو کشور امسال یکصدو نودو پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک خود را جشن خواهند گرفت.

ماتوینکو افزود: ما از اینکه برزیل سیاست خارجی مستقل را دنبال می‌کند قدردانی می‌کنیم، این کشور با حفظ حاکمیت، استقلال و دفاع از منافع ملی خود تحت تاثیر اقدامات کشورهای خارجی قرار نمی‌گیرد و این وجه اشتراک میان روسیه و برزیل است.

به گزارش ایرنا، پس از چهار سال ریاست جمهوری ژائیر بولسونارو و عملکرد ضعیف او در حوزه محیط زیست و حمله‌های مداوم این سیاستمدار راست افراطی به نظام انتخاباتی کشورش، لولا داسیلوا از زمان پیروزی در انتخابات بارها تاکید کرده است که برزیل به صحنه جهانی بازگشته است.

انتظار می‌رود لولا داسیلوا در اوایل دوره ریاست جمهوری خود به ایالات متحده، چین و آرژانتین سفر کند. در همین حال، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه احتمالا در ماه ژانویه (دی- بهمن) با او در برازیلیا دیدار کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha